Οκτωβρίου 27, 2008

Ανοιχτές Συναντήσεις Bloka.com

Στα πλαίσια της νέας πορείας του Bloka.com πραγματοποιούνται δύο ανοιχτές συναντήσεις, προκειμένου να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε τη νέα στρατηγική του Bloka.com. Οι συναντήσεις αυτές εντάσσονται στα πλαίσια της λειτουργίας του νέου Bloka με όρους οριζόντιας οργάνωσης και στις οποίες είναι προσκεκλημένοι όλοι όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν και να συμβάλλουν ενεργά σε αυτό.

Ημερομηνίες Ανοιχτών Συναντήσεων

Νότια Ελλάδα: Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008
Βόρεια Ελλάδα: Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2008

Για ακριβή ώρα και τοποθεσία θα ενημερωθείτε μέσα σε αυτή την εβδομάδα.

Η ενεργός συμμετοχή σας είναι πολύ σημαντική για την μελλοντική αποτελεσματική πορεία του Bloka.com.

Περισσότερες πληροφορίες

Οκτωβρίου 25, 2008

Δικηγορικός σύλλογος Πάτρας: Ετοιμάζει αγωγή για κατάργηση των διοδίων

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΗΜΕΡΙΝΗ


Δράση ενάντια στο καθεστώς των διοδίων, που επέβαλε η εταιρεία που έχει αναλάβει την ανακατασκευή του δρόμου Κόρινθος - Πάτρα - Τσακώνα, η "Ολυμπία Οδός", με την ανοχή της κυβέρνησης, αναλαμβάνει ο Δικηγορικός Σύλλογος της Πάτρας, τα μέλη του οποίου προσφεύγουν στη δικαιοσύνη.


Οι δικηγόροι της Πάτρας αναμένεται εντός των επόμενων ημερών να καταθέσουν αγωγή στο Πρωτοδικείο της Πάτρας, ενώ παράλληλα καλούν με επιστολή τους και όσους φορείς το επιθυμούν να υπογράψουν τη σχετική αγωγή, προκειμένου να είναι διάδικοι στη δίκη που θα διεξαχθεί χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.

Το σκεπτικό της αγωγής, που θα καταθέσει ο Δικηγορικός Σύλλογος της Πάτρας, θα βασίζεται στο επιχείρημα ότι η καταβολή των διοδίων για τη χρήση της υπάρχουσας εθνικής οδού είναι παράνομη, καθώς η σχετική οδηγία της Ε.Ε. ορίζει ότι αντίτιμο καταβάλλεται μόνο για τη χρήση αυτοκινητόδρομων.

Επιπλέον, υπάρχει το επιχείρημα ότι οι χρήστες του δρόμου δεν είναι δυνατόν να καλούνται να πληρώσουν για υπηρεσίες, τις οποίες θα λάβουν μελλοντικά, καθώς, σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει το ΥΠΕΧΩΔΕ, ο νέος υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος, που θα ενώνει την Aθήνα με την Πάτρα και τον Πύργο, θα είναι έτοιμος στα τέλη του 2011.

Την ίδια ώρα, από τον παραχωρησιούχο κρατούν χαμηλούς τόνους για το θέμα των οδηγών, οι οποίοι αρνούνται να πληρώσουν, υπό το παραπάνω σκεπτικό, τα αυξημένα διόδια και αποφεύγουν να προσφύγουν στη δικαιοσύνη για τη δίωξη των οδηγών.

Να σημειωθεί ότι το πλέον επικίνδυνο τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου αποτελεί η γνωστή Εθνική Οδός Κορίνθου - Πατρών, στο οποίο συμβαίνει το 30% των τροχαίων ετησίως. Άλλωστε, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, την τελευταία τετραετία από το 120ό έως το 129ο χλμ. της εθνικής οδού καταγράφηκαν εννιακόσια τροχαία, εκ των οποίων τα 19 ήταν σοβαρά και άφησαν πίσω τους τρεις νεκρούς και 29 βαριά τραυματίες.

Με ρυθμούς χελώνας η Ιονία Οδός

ΠΡΩΪΝΟΣ ΛΟΓΟΣ - 20/10/08

Σημαντικές οι καθυστερήσεις που διαπιστώνονται μετά την υπογραφή της σύμβασης Από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας η υφιστάμενη Εθνική Οδός Ιωαννίνων - Αντιρρίου

Υποχρεωμένοι να διανύουν έναν από τους χειρότερους και πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, είναι χιλιάδες οδηγοί, ωσότου ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», η αποπεράτωση του δυτικού άξονα, δεν προβλέπεται πριν από το 2014.

Μέχρι τότε η διαδρομή των 217 χλμ. θα κρύβει πολλούς κινδύνους, αφού με βάση τα στοιχεία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ στην τριετία 2002-2005 καταγράφηκαν 589 σοβαρά τροχαία, που άφησαν πίσω τους 144 νεκρούς και 1.052 τραυματίες. Η σύμβαση ύψους 1,4 δισ. ευρώ ανάμεσα στο... υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και τον κατασκευαστικό όμιλο είχε υπογραφεί στο τέλος του 2006 και προβλέπει ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου σε έξι χρόνια. Η διαδρομή θα μειωθεί στα 196 χλμ. και οι οδηγοί θα κινούνται με ασφάλεια και με μείωση χρόνου τουλάχιστον κατά 40%, χάρη στο ενδιάμεσο στηθαίο ασφαλείας, τις δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική.

ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΔΙΟΔΙΩΝ
Πάντως από τον περασμένο Απρίλιο οι κατασκευαστές έχουν αναλάβει την είσπραξη των αυξημένων κατά 30 έως και 148% διοδίων στο πρώτο τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, αφού στο «πακέτο» της Ιονίας Οδού έχουν περιληφθεί και παρεμβάσεις στον ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση Αττικής ως τον Άγιο Κωνσταντίνο.
Τα έργα ως τώρα παρουσιάζουν μεγάλη καθυστέρηση, κυρίως λόγω διαφωνιών στους κόλπους της αναδόχου κοινοπραξίας. Στο θέμα παρενέβη και το περιφερειακό τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που έκανε λόγο για διαμάχες των εταιρειών για τον τεμαχισμό του έργου.
Οι ανάδοχοι πάντως το διαψεύδουν, παραδέχονται τις καθυστερήσεις και διαβεβαιώνουν ότι θα τηρηθεί η σύμβαση, που ορίζει ότι ως τον Αύγουστο του 2009 θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στην Αθηνών-Λαμίας και θα κατασκευαστεί νέο τμήμα 17 χλμ. στο ύψος της Υλίκης. Νέα έργα προβλέπονται σε μήκος 11 χλμ. στη διαδρομή Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙΣ
Ως τον ερχόμενο Αύγουστο πρέπει, επίσης, να παραδοθούν τα 13,5 χλμ. που απομένουν για να ολοκληρωθούν τα έργα παράκαμψης του Αγρινίου, αλλά η κοινοπραξία θεωρεί πως το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δεν έχει ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις.
Η παράκαμψη της Άρτας έχει δοθεί στην κυκλοφορία από χρόνια, αλλά θα χρειαστεί βελτιώσεις, ενώ στο υπόλοιπο κομμάτι ως τη διασταύρωση με την Εγνατία Οδό μετά τα Γιάννενα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 50 χλμ.
Στη φάση της μελέτης βρίσκεται το πιο δύσκολο κομμάτι των 42,9 χλμ, μετά το Αντίρριο, όπου προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων και υπογείων τμημάτων συνολικού μήκους 2,1 χλμ.

Νέες φωτογραφικές κάμερες στο δρόμο Ιτέας Ναυπάκτου

από bloker Splushka

Νέες φωτογραφικές κάμερες έχουν τοποθετηθεί στο δρόμο Ιτέας - Ναυπάκτου. Συγκεκριμένα:
  • 2 κάμερες στο 70ο χιλιόμετρο και στα δύο ρεύματα
  • 1 κάμερα στο 75 περίπου χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Ναύπακτο, σε μια κατηφορική ευθεία (τυπικό σημείο προσπέρασης φορτηγών & αργοκίνητων)
  • 1 κάμερα στην μεγάλη ευθεία του Μόρνου, ρεύμα προς Ιτέα, λίγο μετά το τέλος της περιμετρικής και τη διασταύρωση προς Λιδορίκι.
Οι κάμερες είναι ακόμη σκεπασμένες με μαύρο πλαστικό αλλά μπορεί να τεθούν σε λειτουργία από μέρα σε μέρα γι' αυτό προσοχή!

Εδώ είναι οι συντεταγμένες των καμερών:

Στο Μαραθιά:
Ν38,3974 Ε22,0085 (προς Ναύπακτο)
Ν38,3990 Ε22,0020 (προς Ιτέα)

Στην κατηφορική ευθεία:
Ν38,4041 Ε21,9197 (προς Ναύπακτο)

Στη γέφυρα του Μόρνου:
Ν38,4070 Ε21,8755 (προς Ιτέα)

Και μια καινούργια κάμερα κοντά στο Γαλαξίδι, στο ρεύμα προς Ναύπακτο:
N38,3942 E22,3745

Πολύ πιθανόν να υπάρχει μια απόκλιση μερικών μέτρων από την πραγματική θέση γιατί πήρα τα στίγματά τους οδηγώντας

Προς το παρόν οι κάμερες δε λειτουργούν ακόμη. Ούτε έχουν τοποθετηθεί προειδοποιητικές πινακίδες. Αν δεν κάνω λάθος είναι υποχρεωτικό από το νόμο

Ποιές πρέπει να είναι οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα;

από Νίκο Καραγιάννη

Η Αθήνα ξεκίνησε το 1990 ένα τεράστιο αγώνα να δημιουργήσει ένα δίκτυο Μετρό το οποίο θα έκανε πιο ανθρώπινο το τοπίο των μετακινήσεων στην Αθήνα αλλά θα διευκόλυνε και τις μετακινήσεις εκατομυρίων πολίτών και τουριστών. Όταν άνοιξαν οι πύλες του Μετρό το 2000 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ είπε:"και τώρα γρήγορα για τις επεκτάσεις". Θυμάμαι πως όταν έμπαινα στην ιστοσελίδα του Μετρό σχετικά με τις επεκτάσεις σύμφωνα με τα γραφόμενα μέχρι το 2006 το Μετρό θα είχε φτάσει στο Γαλάτσι, στο Μαρούσι, στη Γλυφάδα και στο Αιγάλεω.


Ισως ήταν υπεραισιόδοξο το σενάριο αυτό και μη εφαρμόσιμο σύμφωνα και με το δύσκολο γεωλογικό τοπίο στην Αθήνα αλλά είναι πολύ απογοητευτικό 4 χρόνια μετά τις πρώτες μικρές επεκτάσεις να έχουμε μόλις 3 Σταθμούς παραδοτέους (μέχρι το Αιγάλεω) και οι επεκτάσεις προς Χαιδάρι, Ανθούπολη θα είναι έτοιμοι στα τέλη του 2009 και αυτή στο Ελληνικό το 2010.
Η νέα γραμμή 4 που αποτελείται απο τα παλιά παρακλάδια των Γραμμών 2 και 3 και έχει τη διαδρομή Γαλάτσι-Κέντρο Αθήνας-Ανατολικά Προάστια και Μαρούσι μέσω της Λ.Κηφισίας είναι ακόμα σε στάδιο μελέτης και είναι άγνωστο αν μέσα στο 2009 θα διεξαχθούν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή του και με τι χρονικό ορίζοντα θα είναι έτοιμο.
Η θρυλική πλέον επέκταση για τον Πειραιά έχει βαλτώσει και δεν υπάρχει κανένα νέο για τον ανάδοχο και αν μέχρι το 2015 θα έχει φτάσει επιτέλους στις πολυπληθείς συνοικίες του Πειραιά καθώς και στο κέντρο του.

Πρόσφατα ο νυν Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε την διεξαγωγή προμελέτης για την επέκταση της Γραμμής 2 απο Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον.
Επίσης σε στάδιο μελέτης είναι η επέκταση της Γραμμής 1 απο την Κηφισιά μέχρι τό
20χλμ της Εθνικής σε πρώτη φάση και μέχρι τον Αγιο Στέφανο σε δεύτερη.
Μιλάμε για τον προγραμματισμό των επεκτάσεων του Μετρό με χρονικό ορίζοντα το λιγότερο το 2015. Είναι συνολικά 34 νέοι Σταθμοι και μία νεά Γραμμή.
Σίγουρα είναι μια μεγάλη επένδυση που πρόκειται να γίνει αλλά ας γίνω λίγο ο δικηγόρος του διαβόλου..

Αυτές οι επεκτάσεις ή εν πάσει περιπτώσει οι περισσότερες απο αυτές θα έπρεπε ήδη είτε να κατασκευάζονται είτε να λειτουργούν. Είμαστε σχεδόν 9 χρόνια μετά την έναρξη του Δικτυου του Μετρό στην Αθήνα αλλά μόλις 10 Σταθμοί επιπλέον λειτουργούν εκ των οποίων οι 3 είναι στο δίκτυο του Προαστιακού. Απο μόνο του αυτό είναι ένα πολύ αρνητικό στατιστικό για την ανάπτυξη του Μετρό στην Αθήνα. Μιλάμε για μια πόλη 4.5 εκατομυρίων πολίτων και περίπου άλλων τόσων τουριστών (ημεδαπών και αλλοδαπών).
Εχω ξαναπεί ότι κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε οι ταχύτητες να είναι πολλαπλάσιες απο τις σημερινές και οι επεκτάσεις να προγραμματίζονται πολύ πριν την παράδοση τμημάτων των Γραμμών.

Το ξέρετε ότι...

από το blog http://ypodomes.blogspot.com
-------------------

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

... Τα Ιωάννινα θα είναι η δεύτερη πόλη μετά την Πάτρα που θα διενεργήσει μελέτη σκοπιμότητας για την ανάπτυξη Τραμ στην τοπική πόλη (Θεσσαλονίκη ακούς;);
... 2,5 χρόνια σχεδόν συμπληρώνει ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά χωρίς να υπάρχει ακόμα ανάδοχος;
...οι μετροπόντικες του Μετρό Θεσσαλονίκης μετονομάστηκαν απο Κάσσανδρος και Θεσσαλονίκη σε ..Κωστίκα και Γιωρίκα (το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;)
...η χρήση του Προαστιακού απο βαγόνια του Μετρό που συνδυάζουν και την επίγεια αλλά και την εναέρια ενέργεια στη γραμμή του Αεροδρομίου είναι παγκόσμια Ελληνική πατέντα;
...ξεκινούν οι μελέτες για την επέκταση του ΗΣΑΠ απο το ΚΑΤ στην Εθνική Οδό με σκοπό την παράδοση του το 2014(λέμε τώρα);
...ο σταθμός Μετρό Ευαγγελίστρια που κόπηκε απο την επέκταση στον Πειραιά δεν θα κατασκευαστεί λόγω "διαφωνιών" απο τον Μητροπολίτη Πειραιά; (την ευλογία σας πάτερ...)

Οκτωβρίου 24, 2008

Διαφημιστικές πινακίδες: οδύνη για το αυτονόητο!

από το Blog "Νομικά Νέα"

Ο νόμος ρητά απαγορεύει τις διαφημιστικές πινακίδες στο οδικό δίκτυο
( άρθρο 11 του ν.2696/1999 (Κ.Ο.Κ).

Οι πολίτες (δεν υπάρχει τέλος στις καταγγελίες) δηλώνουν ξεκάθαρα τις αντιρρήσεις τους στις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες

Οι ειδικοί στο θέμα ομοφωνούν

Οι εφημερίδες το ξέρουν

Η Διοίκηση συμφωνεί (Εγκύκλιος : 34/23-5-2007) και εντέλλεται την αφαίρεση των παράνομων πινακίδων


Το ΣτΕ έχει αποφανθεί:

"Με τις αποφάσεις ΣτΕ 909-910/2007 Ότι απαγορεύονται οι διαφημιστικές πινακίδες στους δρόμους, . Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο υποχρεώνει τους δήμους να αφαιρέσουν τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες, ενώ σε περίπτωση που δεν το κάνουν, καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να τις αφαιρέσει. Η απόφαση ελήφθη μετά την προσφυγή του δικηγόρου Αθανάσιου Τσιώκου -Πλαπούτα, ο οποίος έχασε το παιδί του στις 12 Φεβρουαρίου όταν το αυτοκίνητό του προσέκρουσε σε διαφημιστική πινακίδα, στη λεωφόρο Κατεχάκη. Σύμφωνα με το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, οι διεθνείς συμβάσεις για την οδική κυκλοφορία και σήμανση που έχουν επικυρωθεί από τη χώρα μας, υποχρεώνουν το ελληνικό κράτος να μην επιτρέπει την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων στους δρόμους, καθώς αποσπούν την προσοχή των οδηγών".

Το πρώτο τριμελές πλημμελειοδικείο Αθηνών αποφάνθηκε:

Σε φυλάκιση 2 ετών και 2 μηνών για ανθρωποκτονία εξ αμελείας καταδικάστηκε από το πρώτο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών ο Διευθύνων Σύμβουλος της διαφημιστικής Εταιρείας MASTER ΟUTDOOR A.E., Γιώργος Λιάπης. Ο κ. Λιάπης κατηγορείται για το θάνατο του Γιάννη Σταυρουλάκη στις 19 Δεκεμβρίου του 2005, όταν το αυτοκίνητό του προσέκρουσε σε διαφημιστική πινακίδα στην άνοδο της Λ. Κηφισίας, στο ύψος του Ολυμπιακού Σταδίου.
Είναι η πρώτη φορά που καταδικάζεται σε ποινικό επίπεδο εκπρόσωπος διαφημιστικής εταιρείας για τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες, οι οποίες έχουν κριθεί παράνομες με απόφαση του ΣτΕ από τον Απρίλιο του 2007. «Επιτέλους εφαρμόζεται ο νόμος για τις παράνομες πινακίδες, αλλά πρέπει να ξεπεραστούν και τα παράπλευρα εμπόδια», τόνισε στο ΣΚΑΪ, το μέλος του παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Βασίλης Ψαριανός.
»Για τις πινακίδες υπάρχουν προδιαγραφές αλλά δεν εφαρμόζονται με ευθύνη των δήμων», σημείωσε ο πρόεδρος Συγκοινωνιολόγων Ελλάδας, Γιάννης Χανδάνος. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν θεσμοί και στόχοι αλλά δεν υλοποιούνται με αποτέλεσμα να αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των νεκρών από τροχαία.
Το 2007 σημειώθηκαν 300 ατυχήματα πάνω σε διαφημιστικές πινακίδες, από τα οποία τα οκτώ ήταν θανατηφόρα.
Όπως μετέδωσε η τηλεόραση του ΣΚΑΪ είναι η πρώτη φορά που καταδικάζεται σε ποινικό επίπεδο εκπρόσωπος διαφημιστικής εταιρείας για τις υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες. Υπενθυμίζεται ότι οι υπαίθριες διαφημιστικές πινακίδες έχουν κριθεί παράνομες με απόφαση του ΣτΕ από τον Απρίλιο του 2007.

O Συνήγορος του Πολίτη έχει αποφανθεί.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει αποφανθεί .

Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους συμφωνεί: (Βλ. 323/2008 γνωμοδότηση του Γ’ Τμήματος του Νομικού Συμβούλου του Κράτους)

Ακόμη και οι πολιτικοί συμφωνούν !

ΑΛΛΑ τότε γιατί πεθαίνουν τόσοι άνθρωποι?

ΑΛΛΑ τότε γιατί οι διαφημιστικές πινακίδες ανθίζουν στους δρόμους σαν ηρωϊκές ανεμώνες στο δάσος

Διαφωνεί λοιπόν κανείς?

Κόντρα συγκοινωνιολόγων ΕΛ.ΑΣ. για τα τροχαία

από το diogenis-press

Για παραποίηση στοιχείων κατηγόρησε την αστυνομία ο πρόεδρος του συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Γιάννης Χανδάνος μιλώντας σε ειδική ημερίδα με θέμα την πρόληψη των τροχαίων που οργάνωσε το υπουργείο Εσωτερικών. Παρουσία του υφυπουργού κ. Παναγιώτη Χηνοφώτη και της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ. ο κ. Χανδάνος κατηγόρησε την Τροχαία ότι δίνει πλασματικά στοιχεία για να δείξει έργο, χωρίς κανείς να αντιδράσει.
Το χειρότερο για τους διοργανωτές της ημερίδας ήρθε από τον υπεύθυνο του προγράμματος «Καθ’ Οδόν» που έχει στόχο τη μείωση των ατυχημάτων, καθηγητή κ. Γιώργο Κανελαΐδη, ο οποίος, σε αντίθεση με τις προβλέψεις των υπευθύνων, τόνισε ότι εφέτος θα έχουμε αύξηση των τροχαίων κατά 5% λόγω της ελλιπούς αστυνόμευσης και της αυξανόμενης χρήσης αλκοόλ από τους οδηγούς.

Εντονη ήταν η κριτική που ασκήθηκε και στον ρόλο της Τροχαίας («είναι για αστυνόμευση και όχι για να κόβουν κλήσεις») αλλά και στο γεγονός ότι από τους 4.000 τροχονόμους μόνο 500 βρίσκονται στους δρόμους .Από την πλευρά του ο κ. Χηνοφώτης παραδέχτηκε ότι τα μέχρι τώρα αποτελέσματα δεν ήταν ανάλογα του έργου. Οι συγκοινωνιολόγοι, ωστόσο, εκτιμούν πως με ό,τι ισχύει σήμερα η μείωση δεν είναι εφικτή επισημαίνοντας παράλληλα ότι η ελλιπής συντήρηση στα 80.000 χιλιόμετρα του δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου ευθύνεται για τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα.

"δεν πληρώνω δεν πληρώνω" ( Εθνική οδός Κορίνθου - Πατρών)

Πολίτες αρνούνται να καταβάλουν διόδια στην καρμανιόλα Κορίνθου- Πατρών

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας prok@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2008
image006.jpg

- Καλημέρα σας. Δεν θα πληρώσω...
Και εγώ πώς θα δικαιολογήσω τη διέλευσή σας; ρωτά έκπληκτη η υπάλληλος στο γκισέ των διοδίων. - Μπορείτε να με βρείτε από την πινακίδα μου. Γεια σας...

Η 35χρονη αρχαιολόγος κ. Λίλα Βόλη πατάει γκάζι και απομακρύνεται από τον σταθμό των διοδίων, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών. Λίγο πιο κάτω, όμως, αναγκάζεται να σταματήσει όταν ακούει τις σειρήνες ενός περιπολικού.

«Κύρια μου, δεν πληρώσατε διόδια και αυτό είναι παράνομο», λέει ο αστυνομικός.

- Δεν πληρώνω διόδια, επειδή
ο δρόμος στον οποίο κινούμαι

ΣΕ ΑΜΗΧΑΝΙΑ

Αμήχανη η εταιρεία που εισπράττει τα διόδια, δεν ξέρει τι να κάνει με τους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν

δεν είναι αυτοκινητόδρομος... Δεν θέλω να προπληρώνω για υπηρεσίες που θα μου προσφερθούν ύστερα από χρόνια. Ο αστυνομικός κρατάει τα στοιχεία της και η νεαρή γυναίκα συνεχίζει το ταξίδι της.

Η νεαρή αρχαιολόγος ακολουθεί το παράδειγμα του 57χρονου αγρότη και φανατικού μοτοσυκλετιστή πατέρα της, κ. Γιάννη Βόλη, ο οποίος κάθε φορά που ταξιδεύει με τη μοτοσυκλέτα του στον συγκεκριμένο δρόμο περνάει από το πλάι του γκισέ χωρίς να πληρώνει διόδια. «Μια φορά με σταμάτησαν οι αστυνομικοί και, αφού δεν βρήκαν τίποτα για να με γράψουν, συμπλήρωσα απλώς μια δήλωση και έφυγα», συμπληρώνει ο κ. Βόλης. «Δεν το κάνω για τα λεφτά. Είναι ο δικός μου τρόπος να διαμαρτυρηθώ για τον απαράδεκτο δρόμο, τον οποίο βάφτισαν "αυτοκινητόδρομο" και μας υποχρεώνουν να τον πληρώνουμε. Όταν βγήκαμε με τη γυναίκα μου στο εξωτερικό και είδαμε πώς είναι εκεί οι αυτοκινητόδρομοι, πάθαμε σοκ. Ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών είναι καρμανιόλα...».

Δεν επιβάλλεται
Όπως λένε αξιωματικοί από την Τροχαία Εθνικών Δρόμων, «με την κατάργηση τού ΤΕΟ δεν μπορούν πλέον να επιβάλλουν πρόστιμο σε όσους οδηγούς δεν πληρώνουν τα διόδια». Οι αστυνομικοί απλώς παίρνουν τα στοιχεία τού οδηγού και η Αστυνομία είναι υποχρεωμένη να τα δώσει στην εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή τού δρόμου. Από εκεί και πέρα είναι δικό της θέμα αν κινηθούν ή όχι δικαστικά.

Την ίδια ώρα, από τον παραχωρησιούχο κρατούν χαμηλούς τόνους για το θέμα που ανέκυψε. Όπως λένε στελέχη της εταιρείας «μέχρι στιγμής δεν έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και απλώς λένε στους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν ότι είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν ένα ειδικό δελτίο με τα στοιχεία τους».

Δρόμος που σκοτώνει
Όπως υποστηρίζει ο διευθυντής της σχολής ασφαλούς οδήγησης για μοτοσυκλετιστές («California Superbike School») και του περιοδικού «0-300» κ. Θανάσης Χούντρας, «το πιο επικίνδυνο κομμάτι του εθνικού δικτύου, που είναι ο δρόμος Κορίνθου-Πατρών, δεν διαθέτει προστατευτική μπάρα ούτε διαχωριστικό διάζωμα και στηθαία, στοιχεία αναγκαία για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος κλειστός αυτοκινητόδρομος». Και συμπληρώνει: «Δεν μπορεί να σου επιβάλλουν να πληρώνεις για έναν δρόμο που σε σκοτώνει...». Από το ΥΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να γίνει ο αυτοκινητόδρομος, επειδή το έργο γίνεται με αυτοχρηματοδότηση και η συμμετοχή του Δημοσίου είναι πολύ μικρή.

Επαναδιαπραγμάτευση
Όπως λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, κ. Γιάννης Χανδάνος, «κανείς δεν μπορεί να σταματήσει έναν οδηγό που δεν πληρώνει. Από εκεί και πέρα είναι θέμα της κάθε εταιρείας να το διαχειριστεί. Παγκοσμίως επιβάλλονται διόδια για έναν από τους τρεις λόγους: είτε για τον περιορισμό της κυκλοφορίας, είτε για τη μείωση της ρύπανσης, είτε για να μαζέψουν χρήματα». Όπως επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος, κ. Νότης Παρασκευόπουλος, «θα μπορούσε να γίνει μια επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης, όπου οι διερχόμενοι οδηγοί να χρεώνονται με τις παλιές τιμές, με αντάλλαγμα παράταση τού χρόνου εκμετάλλευσης του έργου από την εταιρεία». Ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών είχε μήκος 135 χιλιόμετρα και, βάσει του σχεδίου παραχώρησης, προβλέπεται τα έργα να ξεκινήσουν τον Φεβρουάριο του 2009. Σε διάστημα 72 μηνών αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα για την κατασκευή τού αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας-Πύργου-Τσάκωνα.


Αύξησαν τα διόδια από 40 - 90%

Ο ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΣ που ανέλαβε την κατασκευή τού νέου αυτοκινητοδρόμου προχώρησε στις 16 Σεπτεμβρίου σε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων- 40% για τα Ι.Χ. και 90% για τις μοτοσυκλέτες- γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Νομαρχίας Αχαΐας, αλλά και πολλών οδηγών.

«Προτρέπουμε τους οδηγούς να μην πληρώνουν διόδια», επισημαίνει ο νομάρχης Αχαΐας, κ. Δημήτρης Κατσικόπουλος. «Οι οδηγοί με τα διόδια που πληρώνουν χρηματοδοτούν τους εργολάβους για να κατασκευάσουν το έργο. Θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα δικαστικής διερεύνησης. Από την εταιρεία ξέρουν ότι έχουν άδικο γι΄ αυτό και αποφεύγουν να στραφούν δικαστικώς εναντίον όσων δεν πληρώνουν, γιατί φοβούνται πως μια ενδεχόμενη αθωωτική δικαστική απόφ

Διοργάνωση Σεμιναρίων Πρώτων Βοηθειών




ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Πεδιάδας 17-19, Περιστέρι, Τ.Κ. 121 36
Ιστολόγιο: http://ellines-energoi-polites.blogspot.com
Ηλεκτρ. ταχυδρομείο:
ellinesenergoipolites@gmail.com
Τηλ. επικοινωνίας: 210 57 22 034 και 6972 259 600

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

Κάθε χρόνο πάνω από 1.000.000 άνθρωποι σ’ όλο τον κόσμο πεθαίνουν από τροχαία ατυχήματα, ενώ στην Ελλάδα πάνω από 1700 είναι οι νεκροί και πάνω από 8000 είναι οι σοβαρά τραυματίες από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.
Πάνω από το 15% των ατυχημάτων που φθάνουν στα επείγοντα των νοσοκομείων συμβαίνουν στο σπίτι ενώ πολύ περισσότεροι συνάνθρωποι μας χάνονται από την έλλειψη παροχής πρώτων βοηθειών.
Αρκετοί όμως τραυματίες ή ασθενείς θα μπορούσαν να έχουν σωθεί ή να είχαν λιγότερες επιπλοκές, εάν κάποιος από τους παρευρισκόμενους είχε τις κατάλληλες γνώσεις, καθώς πάνω από το 40% των συμβάντων θα μπορούσε να έχει θετική κατάληξη εάν υπήρχε παροχή Πρώτων Βοηθειών την πρώτη ώρα, τη λεγόμενη “χρυσή ώρα”.

Γνωρίζοντας τον τρόπο να προσφέρουμε Πρώτες Βοήθειες μπορούμε να προστατεύουμε και να σώσουμε ζωές στην καθημερινότητα μας. Ένα ατύχημα, ένα επείγον περιστατικό, μια αιφνίδια ασθένεια, ή ένας πνιγμός από ξένο αντικείμενο ή κολυμπώντας, μπορεί να συμβεί στο σπίτι, με τα παιδιά μας, στην εργασία μας, στο γήπεδο ακόμα και στις διακοπές μας.

Εκείνο που οφείλουμε όλοι μας, είναι να έχουμε την γνώση τουλάχιστον των Βασικών Πρώτων Βοηθειών για όταν και όπως χρειαστεί.

Σκοπός των σεμιναρίων αυτών είναι η απόκτηση γνώσεων σε συνδυασμό με την πρακτική εξάσκηση των βασικών πρώτων βοηθειών κάτι το οποίο θα έπρεπε να διδάσκεται από την σχολική ηλικία.

Για αυτό ας μην αφήσουμε το χρόνο μας ανεκμετάλλευτο.
Μέσα σε είκοσι ώρες μπορούμε να σώσουμε ζωές.

Οι ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ σε συνεργασία με τους Σαμαρείτες του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, διοργανώνουν δύο σεμινάρια πρώτων βοηθειών, με Αναγνωρισμένη Παροχή Πιστοποίησης από τον Ερυθρό Σταυρό, Βοηθού Πρώτων Βοηθειών, μετά από γραπτές εξετάσεις και με ισχύ τεσσάρων ετών.
Τα σεμινάρια έχουν διάρκεια 20 ώρες, και οι ημερομηνίες που έχουν οριστεί είναι οι παρακάτω:

3/5/6/10/12 Νοεμβρίου 2008
από τις 17:30 έως 21:30, για πέντε ημέρες και τέσσερις ώρες την ημέρα.


Και ένα σεμινάριο Σαββατοκύριακα και στις ημερομηνίες
1 και 2 Νοεμβρίου 2008 & 8και 9 Νοεμβρίου 2008.
Οι ώρες που προτείνουμε για τα Σάββατα είναι 16:00-21:00 και τις Κυριακές, 12:00-17:00, για τέσσερις ημέρες και πέντε ώρες την ημέρα.

Πιο αναλυτικά.

Το ένα σεμινάριο καθημερινές, στις ημερομηνίες:
Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 17:30 – 21:30
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 17:30 – 21:30
Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 17:30 – 21:30
Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 17:30 – 21:30
Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 17:30 – 21:30

Το δεύτερο σεμινάριο Σαββατοκύριακα, στις ημερομηνίες:
Σάββατο 1 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 16:00 – 21:00
Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 12: 00 - 17:00
Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 16:00 – 21:00
Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008 ώρες: 12:00 – 17:00

Το κόστος συμμετοχής, οπτικού υλικού (dvd) και πιστοποίησης ορίζεται από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό στα 35 ευρώ για κάθε συμμετοχή, και τα χρήματα θα κατατεθούν σε τραπεζικό λογαριασμό του Οργανισμού.

Θα κρατηθεί αυστηρά, σειρά προτεραιότητας.


Για πληροφορίες και για να δηλώσετε συμμετοχή στα σεμινάρια, μπορείτε να επικοινωνείτε με την κ. Μουστόγιαννη Μαρίνα στα
τηλέφωνα: 21057 22 034 και 6977 22 17 75 ή
στείλτε μας e­-mail στο ellinesenergoipolites@gmail.com