Δρόμος τρόμου για δικυκλιστές
Ανέφικτος στόχος φαντάζει η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους κατά 50% το 2015 σε σχέση με τα δεδομένα του 2000, οπότε και αναλήφθηκε η σχετική ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για την ανάσχεση των ανθρωποθυσιών στην άσφαλτο.
Την πρώτη πενταετία εφαρμογής των μέτρων (2001-2005) τα αποτελέσματα ήταν ενθαρρυντικά και αισιόδοξα, καθώς οι νεκροί από τροχαία, που υπερέβαιναν τις 2.000 ετησίως σε όλη την Ελλάδα, μειώθηκαν σταδιακά στους 1.600. Εκτοτε παρουσιάζεται στασιμότητα και ίσως φέτος για πρώτη φορά ύστερα από επτά χρόνια θα παρατηρηθεί αύξηση του αριθμού των νεκρών κατά 5%. Την παραπάνω πρόβλεψη έκανε ο καθηγητής του ΕΜΠ Γ. Κανελαίδης κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ημερίδα οδικής ασφάλειας, που διοργάνωσε η Τροχαία Αττικής Οδού.
Σε αυτοκριτικούς τόνους κινήθηκε η ομιλία του υφυπουργού Εσωτερικών Παν. Χηνοφώτη, ο οποίος δήλωσε ότι «τα αποτελέσματα δεν είναι ανάλογα του έργου που έχει συντελεστεί» και τόνισε ότι «απαιτείται εξουσία συντονισμού και όχι μόνο ευθύνη».
Από την πλευρά του ο συγκοινωνιολόγος Ι. Χανδάνος ανέλυσε τη σημασία των τροχονομικών ελέγχων στη μείωση των ατυχημάτων και υπαινίχθηκε ότι τα τελευταία χρόνια οι έλεγχοι έχουν ατονίσει κυρίως ποιοτικά.
Σε ό,τι αφορά την Τροχαία Αττικής, εμφανίζει στον τομέα ευθύνης της μείωση των νεκρών από τροχαία κατά 10% το πρώτο εννιάμηνο του 2008 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2007. Γενικά ο αριθμός των νεκρών από τροχαία στην Αττική τα τελευταία χρόνια έχει κυμανθεί από 343 το 2003 έως 512 το 1991, που αποτελεί και το αρνητικό ρεκόρ.
Πέρυσι, ύστερα από τρία χρόνια οι νεκροί έπεσαν και πάλι κάτω από τους 400 (385) στην Αττική. Φαίνεται πως η ραγδαία αύξηση του αριθμού των οχημάτων μειώνει τις ταχύτητες και τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων. Σχετικά με την Αττική Οδό, επισημάνθηκε από τον διοικητή της ομώνυμης Τροχαίας, Γ. Ελευθεράκη, ότι ενώ οι οδηγοί δικύκλων είναι μόλις το 2% του αριθμού των χρηστών, η συμμετοχή τους στα τροχαία εντός αυτής είναι 50%. Κυριολεκτικά αποτελεί πίστα ταχύτητας για τους μηχανόβιους.
Στην Αττική Οδό κατά τα επτά χρόνια λειτουργίας της έχουν σκοτωθεί 49 άτομα και έχουν τραυματιστεί 627 ενώ έχουν βεβαιωθεί περίπου 300 χιλιάδες παραβάσεις.
Σε αυτοκριτικούς τόνους κινήθηκε η ομιλία του υφυπουργού Εσωτερικών Παν. Χηνοφώτη, ο οποίος δήλωσε ότι «τα αποτελέσματα δεν είναι ανάλογα του έργου που έχει συντελεστεί» και τόνισε ότι «απαιτείται εξουσία συντονισμού και όχι μόνο ευθύνη».
Από την πλευρά του ο συγκοινωνιολόγος Ι. Χανδάνος ανέλυσε τη σημασία των τροχονομικών ελέγχων στη μείωση των ατυχημάτων και υπαινίχθηκε ότι τα τελευταία χρόνια οι έλεγχοι έχουν ατονίσει κυρίως ποιοτικά.
Σε ό,τι αφορά την Τροχαία Αττικής, εμφανίζει στον τομέα ευθύνης της μείωση των νεκρών από τροχαία κατά 10% το πρώτο εννιάμηνο του 2008 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2007. Γενικά ο αριθμός των νεκρών από τροχαία στην Αττική τα τελευταία χρόνια έχει κυμανθεί από 343 το 2003 έως 512 το 1991, που αποτελεί και το αρνητικό ρεκόρ.
Πέρυσι, ύστερα από τρία χρόνια οι νεκροί έπεσαν και πάλι κάτω από τους 400 (385) στην Αττική. Φαίνεται πως η ραγδαία αύξηση του αριθμού των οχημάτων μειώνει τις ταχύτητες και τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων. Σχετικά με την Αττική Οδό, επισημάνθηκε από τον διοικητή της ομώνυμης Τροχαίας, Γ. Ελευθεράκη, ότι ενώ οι οδηγοί δικύκλων είναι μόλις το 2% του αριθμού των χρηστών, η συμμετοχή τους στα τροχαία εντός αυτής είναι 50%. Κυριολεκτικά αποτελεί πίστα ταχύτητας για τους μηχανόβιους.
Στην Αττική Οδό κατά τα επτά χρόνια λειτουργίας της έχουν σκοτωθεί 49 άτομα και έχουν τραυματιστεί 627 ενώ έχουν βεβαιωθεί περίπου 300 χιλιάδες παραβάσεις.
1 σχόλιο:
Πράγματι, είναι μεγάλο πρόβλημα τα ατυχήματα και πιο πολύ όσον αφορά τους αναπήρους. Τις περισσότερες φορές αλλάζει η ζωή τους ριζικά. Επίσης, αυξάνει το κοινωνικό κόστος.
Απίστευτα τα νούμερα για την Αττική Οδό...
Πιστεύω ότι πρέπει όλοι μας να προσπαθήσουμε περισσότερο για την μείωση των ατυχημάτων. Να μας απασχολεί περισσότερο η προσωπική μας ικανότητα για σωστή οδική συμπεριφορά και να προσπαθούμε να βελτιωνόμαστε συνεχώς.
Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας μέσα από αυτό το blog.
Δημοσίευση σχολίου