ΠΡΩΪΝΟΣ ΛΟΓΟΣ - 20/10/08
Σημαντικές οι καθυστερήσεις που διαπιστώνονται μετά την υπογραφή της σύμβασης Από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας η υφιστάμενη Εθνική Οδός Ιωαννίνων - Αντιρρίου
Υποχρεωμένοι να διανύουν έναν από τους χειρότερους και πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, είναι χιλιάδες οδηγοί, ωσότου ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», η αποπεράτωση του δυτικού άξονα, δεν προβλέπεται πριν από το 2014.
Σημαντικές οι καθυστερήσεις που διαπιστώνονται μετά την υπογραφή της σύμβασης Από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας η υφιστάμενη Εθνική Οδός Ιωαννίνων - Αντιρρίου
Υποχρεωμένοι να διανύουν έναν από τους χειρότερους και πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, είναι χιλιάδες οδηγοί, ωσότου ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», η αποπεράτωση του δυτικού άξονα, δεν προβλέπεται πριν από το 2014.
Μέχρι τότε η διαδρομή των 217 χλμ. θα κρύβει πολλούς κινδύνους, αφού με βάση τα στοιχεία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ στην τριετία 2002-2005 καταγράφηκαν 589 σοβαρά τροχαία, που άφησαν πίσω τους 144 νεκρούς και 1.052 τραυματίες. Η σύμβαση ύψους 1,4 δισ. ευρώ ανάμεσα στο... υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και τον κατασκευαστικό όμιλο είχε υπογραφεί στο τέλος του 2006 και προβλέπει ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου σε έξι χρόνια. Η διαδρομή θα μειωθεί στα 196 χλμ. και οι οδηγοί θα κινούνται με ασφάλεια και με μείωση χρόνου τουλάχιστον κατά 40%, χάρη στο ενδιάμεσο στηθαίο ασφαλείας, τις δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και μία βοηθητική.
ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΔΙΟΔΙΩΝ
Πάντως από τον περασμένο Απρίλιο οι κατασκευαστές έχουν αναλάβει την είσπραξη των αυξημένων κατά 30 έως και 148% διοδίων στο πρώτο τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, αφού στο «πακέτο» της Ιονίας Οδού έχουν περιληφθεί και παρεμβάσεις στον ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση Αττικής ως τον Άγιο Κωνσταντίνο.
Τα έργα ως τώρα παρουσιάζουν μεγάλη καθυστέρηση, κυρίως λόγω διαφωνιών στους κόλπους της αναδόχου κοινοπραξίας. Στο θέμα παρενέβη και το περιφερειακό τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που έκανε λόγο για διαμάχες των εταιρειών για τον τεμαχισμό του έργου.
Οι ανάδοχοι πάντως το διαψεύδουν, παραδέχονται τις καθυστερήσεις και διαβεβαιώνουν ότι θα τηρηθεί η σύμβαση, που ορίζει ότι ως τον Αύγουστο του 2009 θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στην Αθηνών-Λαμίας και θα κατασκευαστεί νέο τμήμα 17 χλμ. στο ύψος της Υλίκης. Νέα έργα προβλέπονται σε μήκος 11 χλμ. στη διαδρομή Σχηματαρίου-Χαλκίδας.
ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΜΨΕΙΣ
Ως τον ερχόμενο Αύγουστο πρέπει, επίσης, να παραδοθούν τα 13,5 χλμ. που απομένουν για να ολοκληρωθούν τα έργα παράκαμψης του Αγρινίου, αλλά η κοινοπραξία θεωρεί πως το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ δεν έχει ολοκληρώσει τις απαλλοτριώσεις.
Η παράκαμψη της Άρτας έχει δοθεί στην κυκλοφορία από χρόνια, αλλά θα χρειαστεί βελτιώσεις, ενώ στο υπόλοιπο κομμάτι ως τη διασταύρωση με την Εγνατία Οδό μετά τα Γιάννενα θα κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 50 χλμ.
Στη φάση της μελέτης βρίσκεται το πιο δύσκολο κομμάτι των 42,9 χλμ, μετά το Αντίρριο, όπου προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων και υπογείων τμημάτων συνολικού μήκους 2,1 χλμ.
1 σχόλιο:
Μια φήμη που αν μπορούμε να τη διασταυρώσουμε/διαψεύσουμε λέει ότι η παράκαμψη Αγρινίου στο Κεφαλόβρυσο, έχει καταστραφεί και πρέπει να ξανακατασκευαστεί εκ νέου. Πρέπει να το μάθουμε, γιατί αν είναι αλήθεια, είναι τραγικό!!!!
Δημοσίευση σχολίου