Το 2013 ολοκληρώνεται η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης και, εκτός απροόπτου, η πόλη θα αποκτήσει μέσο σταθερής τροχιάς που τόσο ανάγκη το έχει προκειμένου να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά. Οι καθυστερήσεις που μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί στην κατασκευή του έργου (δεν ξεπερνούν το ένα έτος) καταβάλλεται προσπάθεια να καλυφθούν, ώστε να παραδοθεί εντός του χρονοδιαγράμματος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς εντός των ημερών θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη και θα ανακοινώσει ότι οι μέχρι τώρα καθυστερήσεις δεν πρόκειται να επηρεάσουν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και ότι το έργο θα παραδοθεί κανονικά το 2013.
Πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί ένα χρονικό διάστημα, περίπου 18 μηνών, για τις δοκιμές λειτουργίας των αυτόματων συρμών.
Οι μέχρι τώρα καθυστερήσεις, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό Α.Ε., οφείλονται:
α) στα αρχαιολογικά ευρήματα και τις καταλήψεις των απαραίτητων χώρων, λόγω των σχετικών χρονοβόρων διαδικασιών,
β) σε κάποια προβλήματα της κατασκευάστριας εταιρείας ΑΕΓΕΚ, τα οποία έχουν ήδη επιλυθεί.
Υπενθυμίζεται ότι την ανάδοχο κοινοπραξία αποτελούν οι εταιρείες ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO – ANSALDO T.S.F. – SELI – ANSALDOBREDA.
Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό Α.Ε.», το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου (1,1 δισ. ευρώ) έχει εγκαίρως εξασφαλιστεί με:
α) την ένταξή του στο Γ’ ΚΠΣ και ως συνεχιζόμενο έργο στο ΕΣΠΑ (γι’ αυτό και δεν υπάρχουν απώλειες σε κοινοτικούς πόρους),
β) τη σύναψη πολύ ευνοϊκού δανείου 650 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Οι έως σήμερα δαπάνες ανέρχονται στα 193 εκ. ευρώ.
Στην α’ φάση των επεκτάσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατασκευή δύο επεκτάσεων:
- Βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη: 5 χλμ. με 5 νέους σταθμούς.
- Νοτιοανατολικά προς Καλαμαριά: 5 χλμ. με 5 σύγχρονους σταθμούς.
Για την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση ύψους 400.000.000€ από το Δ΄ ΚΠΣ.
Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Αττικό Μετρό είναι η δημοπράτηση και κατασκευή των επεκτάσεων να πραγματοποιηθούν παράλληλα με την κατασκευή του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, και οι πρώτες επεκτάσεις του δικτύου να ολοκληρωθούν σε μικρό χρονικό διάστημα από τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό.
Στη β’ φάση των επεκτάσεων του μετρό της Θεσσαλονίκης, ύστερα από τις σχετικές έρευνες της Αττικό Μετρό Α.Ε., θα ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς αεροδρόμιο και Κορδελιό) προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο μετρό στη Θεσσαλονίκη που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου