Φεβρουαρίου 05, 2009

13 ευρώ την ώρα για μία θέση!

100% αυξήθηκαν οι τιμές πάρκινγκ την τελευταία πενταετία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ζωή Λιάκα, Θόδωρος Νικολάου

"ΤΑ ΝΕΑ" Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009


«Πληρώνω 120  ευρώ για μια θέση  πάρκινγκ», λέει ο  κ. Πλάτων  Μνηματίδης
«Αποφεύγω να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις μου στο κέντρο της Αθήνας, καθώς οι τιμές των πάρκινγκ είναι πάρα πολύ υψηλές», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Κυριάκος Κυριακόπουλος, που ζει και εργάζεται στην Αργυρούπολη.

Τις ελάχιστες φορές που αναγκάζεται να μετακινηθεί με το αμάξι του, καταλήγει σε κάποιο ιδιωτικό πάρκινγκ του κέντρου της πόλης. Μάλιστα, ο κ. Κυριακόπουλος που έχει κάνει και έρευνα αγοράς, διαπιστώνει ότι τα 9 ευρώ που πληρώνει είναι από τις πιο συμφέρουσες τιμές, αφού όπως λέει «υπάρχουν χώροι στάθμευσης που οι τιμές τους ξεπερνούν τα 12 και 13 ευρώ την ώρα».

Ιδιαίτερα «αλμυρό» αποδεικνύεται το παρκάρισμα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Ένας Αθηναίος είναι αδύνατον να εξασφαλίσει μια θέση στάθμευσης με λιγότερο από 8 ευρώ την ώρα. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πάρκινγκ- κυρίως στο Κολωνάκι- όπου η τιμή μιας θέσης στάθμευσης εκτοξεύεται στα 13 ή ακόμα και 14 ευρώ ανά ώρα. Αυτοί όμως που
ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ
Οι περισσότεροι αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα, αφού δεν αποδέχονται να πληρώσουν κάποιο αντίτιμο για να εξασφαλίσουν μια θέση
καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη είναι οι ιδιοκτήτες τζιπ, καθώς αναγκάζονται να πληρώνουν δύο έως πέντε ευρώ παραπάνω από τους ιδιοκτήτες μικρότερων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, οι διαφορές στο κόστος του πάρκινγκ - σε σχέση με μία πενταετία πριν- είναι τεράστιες και φτάνουν μέχρι και το 100%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων, στην Αθήνα σταθμεύουν καθημερινά περίπου 100.000 αυτοκίνητα. Από αυτά μόνο τα 65.000 παρκάρουν σε καθορισμένες- νόμιμες θέσεις ή σε ιδιωτικά πάρκινγκ. Την ίδια στιγμή οι συγκοινωνιολόγοι εκφράζουν την ανησυχία τους, καθώς λιγότερο από το 40% των μετακινήσεων πραγματοποιείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ το ποσοστό των πολιτών που τα χρησιμοποιεί αυξάνεται κάθε χρόνο λιγότερο από 5%.

Πουθενά δεν είναι τόσο ακριβά
«Οι τιμές είναι αδικαιολόγητα υψηλές. Θέλουμε να κατέβουμε στο κέντρο για να κάνουμε τα ψώνια μας ή να πάμε στον γιατρό και πρέπει εκ των προτέρων να συνυπολογίσουμε τα έξοδα του πάρκινγκ», λέει ο κ. Πλάτων Μνηματίδης. Ο κ. Μνηματίδης πληρώνει περίπου 120 ευρώ τον μήνα για στάθμευση. «Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι μια καλή και συμφέρουσα λύση. Δυστυχώς, όμως, λόγω κάποιων προβλημάτων υγείας που παρουσιάζει η σύζυγός μου δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε», λέει. Ο κ. Μνηματίδης έχει ταξιδέψει αρκετά στο εξωτερικό και διαπιστώνει: «Αυτές τις τιμές δεν τις έχω δει πουθενά».

Τσουχτερές, όμως, είναι οι τιμές και στην επαρχία. «Το κόστος του παρκαρίσματος στην πόλη της Λάρισας είναι ιδιαίτερα υψηλό. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που αποφεύγω να μετακινούμαι καθημερινά με το αυτοκίνητό μου», λέει ο κ. Δημήτρης Σιτζάκης που ζει και εργάζεται στη Λάρισα. Όπως τονίζει ο κ. Σιτζάκης, οι Λαρισαίοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους ακόμα και για μικρές αποστάσεις. «Οι περισσότεροι αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα, αφού δεν αποδέχονται να πληρώσουν κάποιο αντίτιμο για να εξασφαλίσουν μια θέση για το αυτοκίνητό τους».


«Απλησίαστες είναι οι τιμές»

«ΕΝΑ από τα σοβαρότερα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά στη Θεσσαλονίκη είναι το παρκάρισμα, ιδιαίτερα στο κέντρο. Οι τιμές στα πάρκινγκ είναι πολύ υψηλές, κάτι που καθιστά απαγορευτική τη χρήση του αυτοκινήτου, ειδικά σε ώρες αιχμής», λέει ο κ. Νίκος Καρδάρας. Έως και δέκα ευρώ μπορεί να χρειαστεί ένας οδηγός, προκειμένου να αφήσει το αυτοκίνητό του για δύο ώρες σε πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη. Οι τιμές των ιδιωτικών σταθμών είναι απλησίαστες, κυρίως στο κέντρο της πόλης, όπου η ζήτηση είναι αυξημένη και οι θέσεις στάθμευσης πολύ περιορισμένες. Το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί που κινούνται στις κεντρικές περιοχές της πόλης να αναζητούν θέση στάθμευσης για περισσότερο από 15 λεπτά κατά μέσο όρο. Την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν περίπου 150 ιδιωτικά πάρκινγκ, εκ των οποίων μόνο τα 35 στο κέντρο. Ωστόσο είναι στην πλειονότητά τους μικρά και δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο είναι χωρητικότητας 40 θέσεων, παρέχοντας συνολικά περίπου 6.000 θέσεις στάθμευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: