Φεβρουαρίου 07, 2009

Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο μέσα στο 2013

"Απογευματινή", 31.01.09

Το 2013 ολοκληρώνεται η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης και, εκτός απροόπτου, η πόλη θα αποκτήσει μέσο σταθερής τροχιάς που τόσο ανάγκη το έχει προκειμένου να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά. Οι καθυστερήσεις που μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί στην κατασκευή του έργου (δεν ξεπερνούν το ένα έτος) καταβάλλεται προσπάθεια να καλυφθούν, ώστε να παραδοθεί εντός του χρονοδιαγράμματος. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς εντός των ημερών θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη και θα ανακοινώσει ότι οι μέχρι τώρα καθυστερήσεις δεν πρόκειται να επηρεάσουν το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και ότι το έργο θα παραδοθεί κανονικά το 2013.

Πρέπει να σημειωθεί ότι μετά την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί ένα χρονικό διάστημα, περίπου 18 μηνών, για τις δοκιμές λειτουργίας των αυτόματων συρμών.
Οι μέχρι τώρα καθυστερήσεις, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό Α.Ε., οφείλονται:

α) στα αρχαιολογικά ευρήματα και τις καταλήψεις των απαραίτητων χώρων, λόγω των σχετικών χρονοβόρων διαδικασιών,

β) σε κάποια προβλήματα της κατασκευάστριας εταιρείας ΑΕΓΕΚ, τα οποία έχουν ήδη επιλυθεί.

Υπενθυμίζεται ότι την ανάδοχο κοινοπραξία αποτελούν οι εταιρείες ΑΕΓΕΚ – IMPREGILO – ANSALDO T.S.F. – SELI – ANSALDOBREDA.

Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό Α.Ε.», το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου (1,1 δισ. ευρώ) έχει εγκαίρως εξασφαλιστεί με:

α) την ένταξή του στο Γ’ ΚΠΣ και ως συνεχιζόμενο έργο στο ΕΣΠΑ (γι’ αυτό και δεν υπάρχουν απώλειες σε κοινοτικούς πόρους),

β) τη σύναψη πολύ ευνοϊκού δανείου 650 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Οι έως σήμερα δαπάνες ανέρχονται στα 193 εκ. ευρώ.

Στην α’ φάση των επεκτάσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατασκευή δύο επεκτάσεων:
- Βορειοδυτικά προς Σταυρούπολη: 5 χλμ. με 5 νέους σταθμούς.
- Νοτιοανατολικά προς Καλαμαριά: 5 χλμ. με 5 σύγχρονους σταθμούς.

Για την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση ύψους 400.000.000€ από το Δ΄ ΚΠΣ.

Στόχος του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Αττικό Μετρό είναι η δημοπράτηση και κατασκευή των επεκτάσεων να πραγματοποιηθούν παράλληλα με την κατασκευή του βασικού έργου του μετρό Θεσσαλονίκης, και οι πρώτες επεκτάσεις του δικτύου να ολοκληρωθούν σε μικρό χρονικό διάστημα από τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό.

Στη β’ φάση των επεκτάσεων του μετρό της Θεσσαλονίκης, ύστερα από τις σχετικές έρευνες της Αττικό Μετρό Α.Ε., θα ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς αεροδρόμιο και Κορδελιό) προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο μετρό στη Θεσσαλονίκη που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.

Βινιέτες απο τα οδικά ταξίδια μου.

Ο bloker DK μοιράζεται πράγματα μαζί μας..

Διαβάστε περισσότερα για τη βινιέτα (vignetta)


Εικόνα
Βινιετα Ελβετιας 2006

Εικόνα
Βινιετα Αυστριας 2006


Εικόνα
Βινιετα Τσεχιας 2007

Εικόνα
Βινιετα Ουγγαριας 2007


Εικόνα
Βινιετα Σλοβακιας 2007

Εικόνα
Βινιετα Βουλγαριας 2008

Φεβρουαρίου 05, 2009

13 ευρώ την ώρα για μία θέση!

100% αυξήθηκαν οι τιμές πάρκινγκ την τελευταία πενταετία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ζωή Λιάκα, Θόδωρος Νικολάου

"ΤΑ ΝΕΑ" Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2009


«Πληρώνω 120  ευρώ για μια θέση  πάρκινγκ», λέει ο  κ. Πλάτων  Μνηματίδης
«Αποφεύγω να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις μου στο κέντρο της Αθήνας, καθώς οι τιμές των πάρκινγκ είναι πάρα πολύ υψηλές», λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Κυριάκος Κυριακόπουλος, που ζει και εργάζεται στην Αργυρούπολη.

Τις ελάχιστες φορές που αναγκάζεται να μετακινηθεί με το αμάξι του, καταλήγει σε κάποιο ιδιωτικό πάρκινγκ του κέντρου της πόλης. Μάλιστα, ο κ. Κυριακόπουλος που έχει κάνει και έρευνα αγοράς, διαπιστώνει ότι τα 9 ευρώ που πληρώνει είναι από τις πιο συμφέρουσες τιμές, αφού όπως λέει «υπάρχουν χώροι στάθμευσης που οι τιμές τους ξεπερνούν τα 12 και 13 ευρώ την ώρα».

Ιδιαίτερα «αλμυρό» αποδεικνύεται το παρκάρισμα στο κέντρο της πρωτεύουσας. Ένας Αθηναίος είναι αδύνατον να εξασφαλίσει μια θέση στάθμευσης με λιγότερο από 8 ευρώ την ώρα. Την ίδια στιγμή, υπάρχουν πάρκινγκ- κυρίως στο Κολωνάκι- όπου η τιμή μιας θέσης στάθμευσης εκτοξεύεται στα 13 ή ακόμα και 14 ευρώ ανά ώρα. Αυτοί όμως που
ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΠΑΡΑΝΟΜΑ
Οι περισσότεροι αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα, αφού δεν αποδέχονται να πληρώσουν κάποιο αντίτιμο για να εξασφαλίσουν μια θέση
καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη είναι οι ιδιοκτήτες τζιπ, καθώς αναγκάζονται να πληρώνουν δύο έως πέντε ευρώ παραπάνω από τους ιδιοκτήτες μικρότερων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, οι διαφορές στο κόστος του πάρκινγκ - σε σχέση με μία πενταετία πριν- είναι τεράστιες και φτάνουν μέχρι και το 100%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων, στην Αθήνα σταθμεύουν καθημερινά περίπου 100.000 αυτοκίνητα. Από αυτά μόνο τα 65.000 παρκάρουν σε καθορισμένες- νόμιμες θέσεις ή σε ιδιωτικά πάρκινγκ. Την ίδια στιγμή οι συγκοινωνιολόγοι εκφράζουν την ανησυχία τους, καθώς λιγότερο από το 40% των μετακινήσεων πραγματοποιείται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ το ποσοστό των πολιτών που τα χρησιμοποιεί αυξάνεται κάθε χρόνο λιγότερο από 5%.

Πουθενά δεν είναι τόσο ακριβά
«Οι τιμές είναι αδικαιολόγητα υψηλές. Θέλουμε να κατέβουμε στο κέντρο για να κάνουμε τα ψώνια μας ή να πάμε στον γιατρό και πρέπει εκ των προτέρων να συνυπολογίσουμε τα έξοδα του πάρκινγκ», λέει ο κ. Πλάτων Μνηματίδης. Ο κ. Μνηματίδης πληρώνει περίπου 120 ευρώ τον μήνα για στάθμευση. «Τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι μια καλή και συμφέρουσα λύση. Δυστυχώς, όμως, λόγω κάποιων προβλημάτων υγείας που παρουσιάζει η σύζυγός μου δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε», λέει. Ο κ. Μνηματίδης έχει ταξιδέψει αρκετά στο εξωτερικό και διαπιστώνει: «Αυτές τις τιμές δεν τις έχω δει πουθενά».

Τσουχτερές, όμως, είναι οι τιμές και στην επαρχία. «Το κόστος του παρκαρίσματος στην πόλη της Λάρισας είναι ιδιαίτερα υψηλό. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που αποφεύγω να μετακινούμαι καθημερινά με το αυτοκίνητό μου», λέει ο κ. Δημήτρης Σιτζάκης που ζει και εργάζεται στη Λάρισα. Όπως τονίζει ο κ. Σιτζάκης, οι Λαρισαίοι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους ακόμα και για μικρές αποστάσεις. «Οι περισσότεροι αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα, αφού δεν αποδέχονται να πληρώσουν κάποιο αντίτιμο για να εξασφαλίσουν μια θέση για το αυτοκίνητό τους».


«Απλησίαστες είναι οι τιμές»

«ΕΝΑ από τα σοβαρότερα προβλήματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά στη Θεσσαλονίκη είναι το παρκάρισμα, ιδιαίτερα στο κέντρο. Οι τιμές στα πάρκινγκ είναι πολύ υψηλές, κάτι που καθιστά απαγορευτική τη χρήση του αυτοκινήτου, ειδικά σε ώρες αιχμής», λέει ο κ. Νίκος Καρδάρας. Έως και δέκα ευρώ μπορεί να χρειαστεί ένας οδηγός, προκειμένου να αφήσει το αυτοκίνητό του για δύο ώρες σε πάρκινγκ στη Θεσσαλονίκη. Οι τιμές των ιδιωτικών σταθμών είναι απλησίαστες, κυρίως στο κέντρο της πόλης, όπου η ζήτηση είναι αυξημένη και οι θέσεις στάθμευσης πολύ περιορισμένες. Το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί που κινούνται στις κεντρικές περιοχές της πόλης να αναζητούν θέση στάθμευσης για περισσότερο από 15 λεπτά κατά μέσο όρο. Την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη λειτουργούν περίπου 150 ιδιωτικά πάρκινγκ, εκ των οποίων μόνο τα 35 στο κέντρο. Ωστόσο είναι στην πλειονότητά τους μικρά και δεν μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο είναι χωρητικότητας 40 θέσεων, παρέχοντας συνολικά περίπου 6.000 θέσεις στάθμευσης.