Σεπτεμβρίου 30, 2008

Κι όμως σκοτωνόμαστε τζάμπα.

Από τον Γιώργο Χατζή

http://giorghatzis.blogspot.com/

Κι όμως σκοτωνόμαστε τζάμπα.

Το θέμα είναι σοβαρότατο, κι ας υποβαθμίζεται, κι ας αποσιωπάται από τα Μίντια.

Κάθε χρόνο στην χώρα μας πάνω από 2000 συνάνθρωποί μας, νέοι οι περισσότεροι, αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο (το νούμερο μου προκαλεί ίλιγγο). Κι άλλοι τόσοι μετά από λίγες μέρες στην εντατική. Κι άλλοι τόσοι και περισσότεροι εύχονται να είχαν πεθάνει «επιτόπου», γιατί στο εξής θα ζουν με σοβαρότατες αναπηρίες.

Η αποτυχία της πολιτείας να καταφέρει το στοιχειώδες και το αυτονόητο, να προστατέψει δηλαδή την ζωή την ίδια των πολιτών της, είναι κραυγαλέα, πέρα πάσης αμφισβήτησης.

Τις τελευταίες ημέρες, στην σκιά σκανδάλων, δημοσκοπήσεων, «ιερών» real-estate και ανίερων νομοτύπων ανηθικοτήτων, δημοσιοποιήθηκαν δυο πολύ ενδιαφέρουσες ανεξάρτητες έρευνες. Και οι δυο βασίζονται στέρεα στην αμείλικτη Στατιστική. Η πρώτη, από το Πολυτεχνείο Κρήτης, καταδεικνύει αυτό που οι γνώστες του προβλήματος κραυγάζουν εξαπ’ανέκαθεν, ότι δηλαδή το κλειδί στην όλη υπόθεση βρίσκεται πρωτίστως στην σοβαρή και συνεπή αστυνόμευση της οδικής συμπεριφοράς, μην παραβλέποντας φυσικά και τις άθλιες οδικές υποδομές, αλλά και την διαιώνιση μιας απαράδεκτης κυκλοφοριακής νοοτροπίας. Η δεύτερη, από το Τεχνικό Επιμελητήριο, τονίζει τα μαύρα χάλια του οδικού δικτύου, την εγκληματική συνήθεια της χρήσης τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης, αλλά και την αναποτελεσματικότητα του νέου ΚΟΚ. Ας σημειωθεί ότι ο νέος ΚΟΚ είναι πρακτικά ίδιος με τον «παλιό», με την διαφορά ότι προβλέπει πιο ψηλά, συχνά εξοντωτικά, πρόστιμα για τους παραβάτες. Έτσι όμως, επειδή δεν συνοδεύεται από συστηματική αστυνόμευση και από άλλες προληπτικές και αποτρεπτικές για τις παραβάσεις ενέργειες, ο «νέος» ΚΟΚ καταλήγει να είναι ένας άτυπος φοροεισπρακτικός νόμος.

Μα είναι τόσο πια δύσκολο να σώσει η πολιτεία τις χιλιάδες των ζωών που χάνονται κάθε χρόνο αδίκως και βλακωδώς; Νομίζω πως δεν είναι καθόλου δύσκολο, αρκεί να το θέλει πραγματικά. Αρκεί να αποφασίσουμε όλοι ότι δεν θα βάλουμε τίποτα πάνω από την ζωή μας. Και δεν χρειάζεται να είναι κανείς γκουρού, για να προτείνει κάποια καινοτόμα μέτρα. (πολλά από αυτά ήδη εφαρμόζονται επιτυχώς και είναι αυτονόητα σε άλλες χώρες, τουλάχιστο ας τους αντιγράψουμε, εφόσον δεν μπορούμε να πρωτοτυπούμε). Τι δηλαδή μπορεί να γίνει:

  • - Οπωσδήποτε δρακόντεια αστυνόμευση, συνεχής, αμείλικτη και ασφυκτική, προσανατολισμένη στην ουσία της οδικής ασφάλειας. Δίχως αυτήν όλα τα υπόλοιπα δυστυχώς είναι ευχολόγιο, και βαρετή φλυαρία.
  • - Δυνατότητα και διευκόλυνση ακόμα και ιδιωτών να καταγράφουν και να καταγγέλλουν τροχαίες παραβάσεις. Άλλωστε έχουν έννομο συμφέρον να το κάνουν, γιατί οι ίδιοι είναι που εκτίθενται σε κίνδυνο.
  • - Παιδαγωγική φιλοσοφία στις κυρώσεις. Επιείκεια για την πρώτη παράβαση, αυστηροποίηση για τις επόμενες, εξάντληση της αυστηρότητας για τους αμετανόητους. Υποχρεωτικά σεμινάρια οδικής ασφάλειας στους παραβάτες οδηγούς και πεζούς. Διπλά και τριπλά πρόστιμα σε παραβάτες οδηγούς που μεταφέρουν παιδιά, και άρα δίνουν το κακό παράδειγμα. Ειδικές ποινές για δημόσια πρόσωπα, διότι και αυτά δίνουν παράδειγμα.
  • - Διπλώματα οδήγησης με περιορισμό ιπποδύναμης, ανάλογα με την ηλικία. Οι τακτικοί παραβάτες να υποβιβάζονται στην χαμηλότερη κατηγορία, ανεξαρτήτως ηλικίας.
  • - Σύνδεση ασφαλίστρων- παραβατικότητας, μέσα από ένα σύστημα bonus-malus.
  • - Απαγόρευση διαφημίσεων αυτοκινήτων με αναφορά σε ταχύτητα, δυναμισμό, επιθετικότητα, «μαγκιά» του διαφημιζομένου προϊόντος.
  • - Υποχρέωση των ΜΜΕ με κάθε διαφήμιση αυτοκινήτου να ακολουθεί και μια αντίστοιχη σχετικά με την οδική ασφάλεια.
  • - Συνεχής και έντονη αντίστοιχη καμπάνια από την Πολιτεία.
  • - Πολλαπλασιασμός των οργάνων ελέγχου και των τεχνικών μέσων. Άλλωστε δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, καθώς είναι τα μόνα που, αν και δεν είναι αυτό το ζητούμενο, βγάζουν τα έξοδά τους,
  • - Συνεχής παρακολούθηση της καλής κατάστασης των οχημάτων, κινητά τεχνικά κλιμάκια για τους βασικούς ελέγχους, αυτόματη κατάσχεση οχημάτων με «περίεργες» μετατροπές.
  • - Υποχρεωτικός εφοδιασμός κάθε οχήματος με σύστημα ανοικτής ακρόασης για κινητά τηλέφωνα.
  • - Άμεση επισκευή του οδικού δικτύου, ειδικά σε περιπτώσεις κακοτεχνιών, παγίδων, ασαφών διαγραμμίσεων και ορίων, ανεπαρκούς ή λανθασμένης σήμανσης. Ποινικοποίηση των κακοτεχνιών για κατασκευαστές και επιβλέποντες υπαλλήλους.
  • - Καθιέρωση τεχνικών προδιαγραφών και νορμών για κάθε είδους δρόμο, πεζόδρομο, κλπ.
  • - Θέσπιση Ανεξάρτητης Αρχής Οδικής Ασφάλειας.
  • - Επίμονη προσπάθεια για εμφύσηση της έννοιας της οδικής ασφάλειας στα παιδιά, οργανωμένη κυκλοφοριακή αγωγή από τα σχολικά θρανία και ανάληψη από την πολιτεία της υποχρέωσης για την εκπαίδευση στην οδήγηση. Άλλωστε, αν μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι, αυτό είναι οι νέες γενιές.

Πολλά ακόμα μπορεί κανείς να προτείνει, αλλά ο σκοπός του παρόντος είναι να αναφέρει ενδεικτικά κάποιες ενδεδειγμένες ενέργειες, οι οποίες φυσικά δεν εξαντλούν το θέμα. Το γνωρίζω πως από ένα παράλυτο και ανάλγητο κράτος ελάχιστα μπορεί κανείς να περιμένει. Το γνωρίζω καλά επίσης, ότι κάποιες από τις παραπάνω προτάσεις ξενίζουν, ίσως κάποιοι υπομειδιάσουν κιόλας. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι καλύτερα να υπομένουμε μερικά «παράλογα» αυστηρά μέτρα, παρά να σκοτωνόμαστε παράλογα. Αν πάλι δεν μπορούμε να συμφιλιωθούμε με την ιδέα ότι πρέπει να θυσιάσουμε την οδική μας ξεγνοιασιά και ανευθυνότητα, τότε θα πρέπει να εξακολουθούμε να συμφιλιωνόμαστε με το γεγονός ότι χιλιάδες συνάνθρωποί μας χάνονται καθημερινώς άδικα. Ίσως και πρόσωπα που αγαπούμε. Ίσως αύριο, ποιος ξέρει, κι εμείς οι ίδιοι.

Παράκαμψη διοδίων Ρίου (Πάτρα-Κόρινθος)

Παράκαμψη διοδίων Ρίου (Πάτρα-Κόρινθος)

Η αρχή της παράκαμψης βρίσκεται σε αυτό το σημείο.

Εικόνα

Αναλόγως απο ποιο σημείο ερχόσαστε, επιλέγετε μια απο τις παρακάτω οδηγίες για να βρεθείτε στο σημείο αυτό.


:arrow: Για όσους έρχονται απο Πύργο/Πάτρα.

  • Όσοι έρχονται απο Πάτρα, κινούμενοι στην οδό Κορίνθου, ταξιδεύοντας προς Αθήνα, θα περάσουν κάτω απο την Εθνική/Περιμετρική, και μετά θα βρεθούνε πάνω σε αυτή.

    Εικόνα
  • Όσοι έρχονται απο Πύργο ή περιμετρική Πατρών, μετά την τελευταία έξοδο για Πάτρα, θα βρεθούνε επίσης στο σημείο αυτό.
  • Μπαίνοντας στην ευθεία της Νέας Εθνική Οδού, λίγο πριν τα διόδια Ρίου, στρίβουμε για Νοσοκομείο / Ζεύξη Ρίου-Αντιρίου. Έχει πινακίδα.

    Εικόνα Εικόνα
  • Πιάνουμε δεξια λωρίδα και μένουμε εκεί και στα 200 μ. περιμένουμε στο φανάρι με αριστερό φλας για να συνεχίσουμε με κατεύθυνση προς την Αθήνα.

    Εικόνα Εικόνα
  • Περνάμε απο το Νοσοκομείο δεξιά μας και λίγα μέτρα μετά, στην επόμενη στροφή..

    Εικόνα Εικόνα

    ..βλέπουμε την πινακίδα αυτή στην οποία φυσικά θα κάνουμε αριστερά.

    Εικόνα


:arrow: Για όσους ήρθαν απο την Ηπειρωτική Ελλάδα με καράβι και βρίσκονται στις αποβάθρες

  • Aπο την ανατολική αποβάθρα πας παραλιακά δεξιά αφήνοντας πίσω τη γέφυρα...

    ..αν είσαι στην δυτική, περνάς κάτω απο τη γέφυρα και ακολουθάς ταμπέλες για ανατολική αποβάθρα και Αθήνα.

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα

    ..και φτάνεις στην ανατολική.

    Εικόνα
  • Θα δεις πινακίδες για Πάτρα-Αθήνα...

    Εικόνα

    ..που σε βγάζουν απο την παραλία και σε βάζουν σε μια ανηφορική ευθεία..

    Εικόνα

    ..στο τέλος της οποίας έχει ένα τρίγωνο (κόμβο) στον οποίο κάνουμε αριστερά.
  • 200 μέτρα πριν σε προειδοποιεί οτι για Αθήνα πας αριστερά..

    Εικόνα

    ..και ξανά στον κόμβο..

    Εικόνα
  • Μετά θα βρεθείτε στην πινακίδα που ψάχνουμε

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα


:arrow: Για όσους ήρθαν απο την Ηπειρωτική Ελλάδα μέσω της Γέφυρας.

  • Αν πάμε ευθεία για Αθήνα θα βγούμε κατευθείαν στα διόδια. Γιαυτό πρέπει να βγούμε στην πρώτη έξοδο για Πάτρα

    Εικόνα Εικόνα
  • Μόλις βγεις στην έξοδο για Πάτρα μεγάλη προσοχή!!

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα

    Ο δρόμος αυτός είναι αυτοκινητόδρομος με φορά αντίθετη απο την Αθήνα. Για να κάνεις αναστροφή πρέπει να προχωρήσεις δύο χιλιόμετρα περίπου.
  • Δεξιά για Πάτρα κέντρο..

    Εικόνα
  • Αρχίζεις να "κατηφορίζεις" προς την πόλη της Πάτρας και αμέσως θα δεις την πρώτη διαστάυρωση.
    Στην ίδια ευθεία, στο πρώτο φανάρι κάνουμε αριστερά...

    Εικόνα
  • Και αμέσως πάλι αριστερά..

    Εικόνα
  • Έτσι θα βγούμε πάλι στον "παλιό" όπου 2χλμ μετά, όλο ευθεία, θα μας βγάλει πάλι μπροστά απο το νοσοκομείο και την πινακίδα για Αθήνα χωρίς διόδια.

    Εικόνα








Αρχή παράκαμψης.

    Εφόσον βρήκατε αυτή τη πινακίδα..

    Εικόνα

  • Κάνετε αριστερά και μένετε στη δεξιά λωρίδα.

    Εικόνα
  • Περνάτε κάτω απο την Εθνική και στα 100 μ στη διχάλα, δεξιά για ΑΘήνα.
  • Μετά η διαδρομή είναι όλη μια ευθεία για 23 χιλιόμετρα. Με το μόνο επικίνδυνο σημείο, σημειωμένο με κόκκινη-άσπρη πινακίδα. Φρενάρετε έγκαιρα γιατι ο δρόμος είναι κατηφορικός και κλείνει απότομα.

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα
  • Στα 22,2 χμ στρίβουμε δεξιά. Έχει πινακίδα (Αθήνα με διόδια)

    Εικόνα Εικόνα Εικόνα
  • Στο 23 χμ μπήκαμε στη Νέα Εθνική Οδό. Τέλος παράκαμψης. Καλό ταξίδι..

    Εικόνα



Τα δικά μας σχόλια

* Πιστεύουμε το να πληρώσουμε διόδια για το δρόμο αυτό δεν έχει λογική. Η "Νέα Εθνική Οδός" Πατρών-Κορίνθου είναι απο τους πιο επικίνδυνους δρόμους που υπάρχουν στην Ελλάδα και δεν έχει καμμία σχέση με αυτοκινητόδρομο...
Έχει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (συν μια μικρή βοηθητική) και δεν υπάρχει μεσαίο διαχωριστικό στηθαίο στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής. Έτσι δυστυχώς τα τροχαία ατυχήματα είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο. Κανονικά έπρεπε να μας πληρώνουν για το ρίσκο που παίρνουμε σ'αυτήν την "Εθνική".

* Τις ώρες αιχμής (που δουλεύουν τα μαγαζιά) θα συναντήσετε λίγη κίνηση στα πρώτα 12 χμ. Τις υπόλοιπες ώρες και κυρίως αργά το βράδυ θα είστε σχεδόν μόνοι σας οπότε και αξίζει πραγματικά να χρησιμοποιήσετε την παράκαμψη που σας προτείνουμε. Μετά τα 12 χμ θα είστε μόνοι σας όποια ώρα και να κάνετε την παράκαμψη.

special thanx to blokers Ultimo, Hairu and blackpit..

Σεπτεμβρίου 28, 2008

Τα παιδιά στους δρόμους με ποδήλατο

από το blog "Ποδηλατική Παιδεία"

http://podilatikipaideia.blogspot.com/

Πώς θα μπορούσαμε να αισθανθούμε αρκετά ασφαλείς ώστε να επιτρέψουμε στα παιδιά μας να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης; Αυτό το ερώτημα με ταλανίζει τον τελευταίο καιρό.

Έχοντας μόλις αγοράσει τα καινούρια ποδήλατα στα βλαστάρια μου, ποδήλατα τύπου MTB με τροχούς 24'' και 26'', συνειδητοποιώ ότι κάποια στιγμή (σύντομα ή λίγο αργότερα) θα έρθει η ώρα που τα μικρά θα μεγαλώσουν και θα θελήσουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της πόλης και όχι μόνο στα πάρκα και τις εξοχές.


Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ακούσει (κάποιοι έχουμε δει και με τα μάτια μας) για πιτσιρίκια των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, σε πολλές πόλεις της Ευρώπης, που πηγαίνουν στο σχολείο τους με τα ποδήλατά τους, χωρίς καν συνοδεία (ή με τη συνοδεία ενός ενήλικου ανά ομάδα παιδιών). Φυσικά, χρησιμοποιούν τους ποδηλατοδρόμους, έχουν απόλυτη προτεραιότητα έναντι όλων των οχημάτων, οι οδηγοί των αυτοκινήτων έχουν μάθει να κινούνται λαμβάνοντας υπόψη την ύπαρξή τους και συνυπάρχουν αρμονικά με τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Όσο αισιόδοξος κι αν είναι κάποιος, θα πρέπει να είναι αιθεροβάμων για να πιστέψει ότι αυτή η μέρα μπορεί να έρθει σύντομα και στην Αθήνα!

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Αθήνα, εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο δρόμος είναι στην πραγματικότητα "ιδιοκτησία" του και οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί σε αυτόν, αποτελεί "εμπόδιο" το οποίο πρέπει να παρακάμψει το συντομότερο δυνατό, συνήθως κορνάροντας επίμονα, ώστε να καταστήσει σαφή τη δυσφορία του! Έγραψα στο προηγούμενο άρθρο ότι πιθανόν κάτι να αλλάζει. Δεν άλλαξα γνώμη. Η σημερινή (μεγάλη) βόλτα δεν έδειξε κάτι διαφορετικό. Όταν δεν επικρατεί ο εκνευρισμός της καθημερινότητας, οι οδηγοί (της Αθήνας) συμπεριφέρονται ... ανθρώπινα! Το θέμα είναι τι γίνεται τις υπόλοιπες μέρες!

Και για να επανέλθουμε στο βασικό θέμα, το πρόβλημα είναι πώς πείθει κανείς τους χρήστες του δρόμου να σέβονται και να προσέχουν, ώστε να είναι "ήσυχος" ότι και ένα παιδί 12 - 14 χρονών που χρησιμοποιεί το ποδήλατό του σε δημόσιο δρόμο, είναι ασφαλές.

Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Τα παρακάτω είναι αυτά που πιστεύω ότι μπορούν να οδηγήσουν (αργά, αλλά σταθερά) σε ασφαλέστερους δρόμους για όλους μας.
  • Όσο πιο πολλά ποδήλατα κυκλοφορούν στους δρόμους, τόσο περισσότερο εξοικειώνονται οι οδηγοί αυτοκινήτων με την παρουσία τους και αρχίζουν να θεωρούν συνηθισμένη την ύπαρξή τους.
  • Με τη συμπεριφορά μας, οι ποδηλάτες, "διδάσκουμε" σωστή οδική παιδεία.
  • Η εκπαίδευση των παιδιών στους κανόνες οδικής συμπεριφοράς, γίνεται κατ' αρχήν, όταν τα παιδιά μετακινούνται με αυτοκίνητο. Τα παιδιά αντιγράφουν συμπεριφορές και επομένως η συμπεριφορά του μπαμπά στο τιμόνι είναι ζωτικής σημασίας.
  • Λεκτική περιγραφή του τι συμβαίνει στο δρόμο και γιατί κάνουμε ό,τι κάνουμε, όταν οδηγούμε, είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αυξηθεί η κατανόηση των παιδιών για το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στο δρόμο.
  • Όταν η ωριμότητα σκέψης του παιδιού είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, μικρές διαδρομές σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, με τη συνοδεία ενήλκα ποδηλάτη που καθοδηγεί συνεχώς, είναι το επόμενο βήμα.
Φυσικά, θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να αισθανθούμε ότι μπορεί το παιδί να κυκλοφορήσει μόνο του σε δημόσιους δρόμους! Προσωπικά, είμαι στη διαδικασία "λεκτικής" εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της μετακίνησης με αυτοκίνητο. Θα κρατήσω το blog ενήμερο για την πρόοδο!

Διόδια και επιχειρηματικότητα

από το http://proxeirotetradio.blogspot.com/

Οι πρόσφατες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, πέρα από τις λογικότατες αντιδράσεις που προκάλεσαν, έχουν και μια άλλη πτυχή, εκτός από την προφανή. Αποτελούν ύβρη για την υγιή επιχειρηματικότητα.

Μια επιχείρηση έντασης κεφαλαίου απαιτεί χρήματα τα οποία ο επιχειρηματίας είτε τα έχει, είτε τα δανείζεται. Σε καμία περίπτωση δεν του χαρίζονται για να κάνει στο μέλλον τις απαραίτητες επενδύσεις. Επιπλέον, πάντα υπάρχει το, μικρό ή μεγάλο, ρίσκο της εύρεσης και προσέλκυσης πελατών. Στην περίπτωση των αυτοκινητοδρόμων, το ρίσκο των πελατών απλά δεν υπάρχει. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που στερείται ακόμα βασικών υποδομών, με τη μετακίνηση στην ενδοχώρα να γίνεται κυρίως οδικά, οι νέοι αυτοκινητόδρομοι σε καμία περίπτωση δεν θα μείνουν άδειοι.

Επομένως, το κράτος ουσιαστικά χαρίζει σε κάποιον (ευνοούμενο;) σίγουρη επιτυχία και έσοδα. Θα ήταν, ίσως, δεκτό αν δεν υπήρχε η γνωστή συνέχεια: Η αύξηση των διοδίων πριν την ολοκλήρωση του έργου χαρίζει, ουσιαστικά, τα χρήματα για την ολοκλήρωση του έργου σε αυτόν που το ανέλαβε, δημιουργώντας μια πρωτοφανή εύνοια. Νόμιμη μεν, μη ηθική δε.

Όταν σε έναν δρόμο με πολλά προβλήματα ασφαλείας αρχίζουν τα έργα αυτός καθίσταται προβληματικός. Η λογική επιτάσσει, λοιπόν, μείωση αν όχι κατάργηση των υφισταμένων διοδίων. Όταν τελειώσουν τα έργα και παραδοθεί ολόκληρος ο νέος αυτοκινητόδρομος στην κυκλοφορία, τότε ξεκινά και πάλι η είσπραξη.

Φανταστείτε, δηλαδή, ξενοδόχο να χρεώνει απαράδεκτα, παλιά και βρώμικα δωμάτια σε τιμή ξενοδοχείου πέντε αστέρων με στόχο να μαζέψει λεφτά να φτιάξει, κάποια στιγμή, ξενοδοχείο πέντε αστέρων. Υπάρχει κάποιος που να το θεωρεί λογικό;

Πάντα υποκειμενικά,
Κωνσταντίνος Ριγελιανός

Υ.Γ Το κατά πόσο πρέπει να υπάρχουν διόδια σε έναν δρόμο είναι θέμα που θα μας προβληματίσει σε επόμενη ανάρτηση.

Σεπτεμβρίου 27, 2008

Streetpanthers: Απο Βδομαδα ετοιμαζουμε το πρωτο μας "χτυπημα"

Streetpanthers: Απο Βδομαδα ετοιμαζουμε το πρωτο μας "χτυπημα"

"Σλογκαν μας" Τα πεζοδρομια δεν ειναι για τα αυτοκινητα". Για ενα καλυτερο μελλον για την μητερα πατριδα .
Για ενα καλυτερο μελλον για τον ευατο μας ως παπουδες ή ως μελλοντα ατομα με Αναπηρειες (δηλαδη εγγυες,παππουδες κτλ)... Τα πεζοδρομια πρεπει να ειναι ελευθερα για τους πεζους και για ολους..

Γραφτειτε στο facebook

http://www.new.facebook.com/reqs.php#/group.php?gid=25585178885


Δωστε μας την δυναμη σας .
Ελατε και στο blog μας Διαβαστε τι θα κανουμε.

http://oudensxolion.blogspot.com/

Η ρύπανση χτύπησε «κόκκινο»

από "ΤΑ ΝΕΑ"
---------------

«ΚΟΚΚΙΝΟ» έχει χτυπήσει η ατμοσφαιρική ρύπανση των μεγαλουπόλεων της Ελλάδας, για την οποία το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης φέρει το κυκλοφοριακό πρόβλημα και η «μανιώδης» χρήση των αυτοκινήτων.

Όπως επισημαίνεται σε έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το 2010 αναμένεται το 48% των οξειδίων του αζώτου που ρυπαίνουν τον αέρα της πρωτεύουσας να προέρχεται από τα επιβατικά, καθώς και το 35% του καρκινογόνου βενζολίου. Σχετικά με το τελευταίο, κύριοι υπαίτιοι θεωρούνται τα αυτοκίνητα με προβλήματα στον καταλύτη, τα οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις της Greenpeace φτάνουν έως και στο 50% επί του συνόλου των καταλυτικών. Επιπλέον, βενζόλιο εκπέμπουν τα δίκυκλα, τα οποία θεωρούνται υπεύθυνα για το 54% των εκπομπών στην πρωτεύουσα.

Όσον αφορά τα μικροσωματίδια, από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες προέρχονται από τα βαρέα φορτηγά που κυκλοφορούν στην Αττική (το 2010 θα συμμετέχουν σε ποσοστό 62% επί του συνόλου) καθώς και τα ταξί (λίγο παραπάνω από 17%). Σε αυτόν τον τομέα τα επιβατικά φέρουν το τρίτο μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης με 9%, ενώ τα δίκυκλα δεν επιβαρύνουν με μικροσωματίδια.

Πνιγμένοι στα μικροσωματίδια
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχει αποστείλει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα οποία δημοσιεύθηκαν στην ετήσια έκθεση «Η κατάσταση των ευρωπαϊκών πόλεων 2007», τέσσερις μεγαλουπόλεις της χώρας βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα όσον αφορά τη ρύπανση από μικροσωματίδια. Πιο συγκεκριμένα, την πρώτη θέση ανάμεσα σε 256 πόλεις που εξετάσθηκαν κατέχει η Θεσσαλονίκη, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Αθήνα, στην πέμπτη η Λάρισα και στην έβδομη η Πάτρα. Χαρακτηριστικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει υπερβάσεις των ορίων για τα μικροσωματίδια 208 ημέρες τον χρόνο- περίπου 2 στις 3 ημέρες-, η Αθήνα 174 (1 στις 2), η Λάρισα 151 και η Πάτρα 138. Την ίδια ώρα η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει ως στόχο οι υπερβάσεις κάθε χρόνο να μην ξεπερνούν τις 35 ημέρες.

Οι χειρότερες επιδόσεις
Όπως αποκαλύφθηκε στην 73η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες με τις χειρότερες επιδόσεις όσον αφορά την ποιότητα του αέρακυρίως στη ρύπανση από μικροσωματίδια. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των επιστημόνων που συμμετείχαν στις έρευνες του ευρωπαϊκού προγράμματος ΑΡΗΕΑ, το προσδόκιμο επιβίωσης των κατοίκων της Ε.Ε. αναμένεται να μειωθεί κατά 5,5 μήνες το 2020 λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Φωτογραφίες Ποδηλατοπορεία 21 Σεπτεμβρίου 2008

Σας παραθέτουμε φωτογραφίες από την ποδηλατοδρομεία της Αθήνας στις 21/09/08.

Από τους "Ποδηλάτες-ισσες"


Το μνημείο που στήθηκε έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ (πλ. Αργεντινής Δημοκρατίας, Χ. Τρικούπη & Αλεξάνδρας) στη μνήμη των ποδηλατών που έχασαν πρόσφατα τη ζωή τους στην άσφαλτο .

Στην πορεία ήταν περίπου 1000 με 1500 ποδηλάτες

And the "bicycle repair man" ή αλλιώς "το συνεργείο της Ferrari" που αλλάζει λάστιχα σε δευτερόλεπτα και βγαίνει το ποδήλατο απο τα πιτς χωρίς να χάσει τον αγώνα