Αυγούστου 31, 2008

Αύξηση νεκρών κατά 44% τον Ιούνιο του 2008..

και κατά τ' άλλα ο νέος Κ.Ο.Κ. θα οδηγούσε στη μείωση των νεκρών στη χώρα μας..


Αύξηση νεκρών κατά 44% τον Ιούνιο του 2008


Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος, τα οδικά τροχαία ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα κατά το μήνα Ιούνιο του έτους 2008, προκάλεσαν το θάνατο ή τον τραυματισμό 1.483 ατόμων. Στα ατυχήματα αυτά, 153 άτομα έχασαν τη ζωή τους, 200 τραυματίστηκαν βαριά και 1.690 τραυματίστηκαν ελαφρά. Τα ατυχήματα, τον αντίστοιχο Ιούνιο του έτους 2007, ήταν 1.324, με 106 νεκρούς, 144 βαριά τραυματίες και 1.454 ελαφρά τραυματίες. Από τη σύγκριση των στοιχείων αυτών προκύπτει ότι το μήνα Ιούνιο 2008, υπήρξε αύξηση των ατυχημάτων κατά 12%, αύξηση των νεκρών κατά 44,3%, αύξηση των βαριά τραυματιών κατά 38,9% και αύξηση των ελαφρά τραυματιών κατά 16,2%.


Διαβάστε αναλυτικά τα στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα τον Ιούνιο 2008

Αυγούστου 30, 2008

"Παγίδες" οι δρόμοι για τους πεζούς στη Θεσσαλονίκη

από τον Αγγελιοφόρο, 29/08

Τραγική καθημερινότητα αποτελούν πλέον οι παρασύρσεις πεζών από ΙΧ στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας, στους δρόμους της πόλης καταγράφεται εκρηκτική αύξηση των περιστατικών το τελευταίο διάστημα. Σε μια προσπάθεια, μάλιστα, να βάλει φρένο στο φαινόμενο εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόστιμα ακόμη και στους πεζούς, η απροσεξία των οποίων μπορεί να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, 154 Θεσσαλονικείς παρασύρθηκαν από ΙΧ μέσα στους πρώτους τέσσερις μήνες του 2008, οχτώ άτομα έχασαν τη ζωή τους, πέντε τραυματίστηκαν σοβαρά και οι υπόλοιποι 131 γλίτωσαν με ελαφρά τραύματα.

«Είναι αλήθεια πως το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στις παρασύρσεις πεζών και για το λόγο αυτόν προχωρήσαμε στην έκδοση και διανομή ενός φυλλαδίου με οδηγίες για την ασφάλειά τους», είπε στον «Α» ο Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Μπλετσογιάννης. O ίδιος πρόσθεσε πως σε αρκετές περιπτώσεις η υπαιτιότητα ανήκει στους ίδιους τους πεζούς και τόνισε πως, αν συνεχιστεί η αύξηση των περιστατικών, θα αναγκαστούν να εφαρμόσουν τη νομοθεσία που προβλέπει επιβολή προστίμου 40 ευρώ στον πεζό που προκάλεσε ατύχημα.

Ωστόσο, σημαντικό μερίδιο της ευθύνης για την έκρηξη των παρασύρσεων έχουν και οι κακοτεχνίες των δρόμων, η οδηγική συμπεριφορά, αλλά και τα συνεχή έργα κατασκευής του μετρό που αναγκάζουν τους πεζούς να... εφευρίσκουν διαδρομές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, από το 2001 μέχρι το 2006 ο αριθμός των οδικών ατυχημάτων με θύματα πεζούς σε κατοικημένες περιοχές του δήμου Θεσσαλονίκης έχουν διπλασιαστεί. Το 2006 το 21% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα ήταν πεζοί!

Επικίνδυνο το κέντρο

Σύμφωνα με το διευθυντή της Τροχαίας, τα κεντρικότερα σημεία της πόλης αναδεικνύονται ως τα πιο επικίνδυνα, καθώς οι οδηγοί τείνουν να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. «Τα περισσότερα ατυχήματα έχουν σημειωθεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, σε πολυσύχναστα σημεία, αλλά και στους μεγάλους δήμους -όπως η Καλαμαριά. Αναμφισβήτητα πάντως από τους πιο επικίνδυνους δρόμους είναι η Μεγάλου Αλεξάνδρου, στην οποία είχαμε αρκετούς θανάτους πεζών από παράσυρση», ανέφερε ο κ. Μπλετσογιάννης.

Ανω των 50

Oπως προκύπτει από τα στοιχεία της Τροχαίας, η πλειοψηφία των πεζών που παρασύρθηκαν από ΙΧ ήταν άνω των 50 ετών. «Oι ηλικιωμένοι δυστυχώς πέφτουν συχνά θύματα τροχαίων. Δε γνωρίζουν πώς να φερθούν στους δρόμους και δεν έχουν ευχέρεια βάδισης με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν περισσότερο», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, δεν έχουν λείψει και τα περιστατικά παράσυρσης και εγκατάλειψης πεζών από ασυνείδητους οδηγούς. «Πρόκειται κυρίως για άτομα που δεν έχουν δίπλωμα, είναι υπό την επήρεια μέθης ή απλώς φοβούνται τις συνέπειες των πράξεών τους. Ευτυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις οι οδηγοί αυτοί εντοπίζονται και οδηγούνται στη Δικαιοσύνη», εξήγησε.

Παρασύρσεις κάθε μέρα!

Καθημερινό φαινόμενο έχουν γίνει πλέον για τα εξωτερικά ιατρεία του ΑΧΕΠΑ τα περιστατικά θυμάτων παράσυρσης. Oπως εξήγησε ο αναπληρωτής διευθυντής Oρθοπεδικής στο ΑΧΕΠΑ, Γιάννης Μπισχινιώτης, κάθε μέρα φτάνουν στα εξωτερικά ιατρεία δύο με τρία άτομα τα οποία έχουν παρασυρθεί από κάποιο ΙΧ: «Εχουμε δει τα πάντα πια. Μόνο χτες (σ.σ. προχτές) είχαμε τρεις ηλικιωμένες γυναίκες και ένα νεαρό, οι οποίοι παρασύρθηκαν από μηχανάκια στην οδό Αγίου Δημητρίου. Στην πλειοψηφία των περιστατικών έχουμε μόνο ελαφρά κατάγματα, μώλωπες και κακώσεις των κάτω άκρων. Ωστόσο, δε λείπουν και οι περιπτώσεις σοβαρότερων τραυματισμών με εκτεταμένες αποκολλήσεις μαλακών μορίων που συχνά αποτελούν αιτία ακρωτηριασμού», τόνισε.

Σύμφωνα με τον κ. Μπισχινιώτη, τα περισσότερα θύματα είναι ηλικιωμένες γυναίκες: «Πρόκειται για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τα οποία έρχονται στο νοσοκομείο για να επισκεφτούν κάποιο δικό τους και καταλήγουν να νοσηλεύονται στο διπλανό δωμάτιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.



10+1 μέτρα για την ασφάλεια των πεζών

Την ίδια ώρα πάντως, οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν τις ευθύνες της Πολιτείας για την έλλειψη των απαραίτητων υποδομών, ενώ, όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Πέτρος Κρητικός, ο αριθμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος αν υπήρχε μεγαλύτερη οργάνωση και λιγότερες κακοτεχνίες. O ίδιος πρότεινε τη λήψη σειράς μέτρων για τη βελτίωση της κυκλοφορίας των πεζών και τη μείωση των ατυχημάτων.

Ειδικότερα, τα μέτρα που πρότεινε είναι τα εξής:

  1. Δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου πεζοδρόμων.
  2. Εγκατάσταση νέων σηματοδοτών σε διαβάσεις υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου.
  3. Πρόγραμμα απελευθέρωσης πεζοδρομίων από οχήματα, παράνομες χρήσεις, κ.λπ.
  4. Εφαρμογή μέτρων ήπιας κυκλοφορίας σε όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
  5. Βελτίωση δημόσιου φωτισμού σε κρίσιμα σημεία του αστικού οδικού δικτύου.
  6. Δημιουργία ασφαλών διαδρομών για μαθητές.
  7. Αυστηρή τήρηση των υποχρεωτικών κανονισμών λειτουργίας πεζοδρόμων.
  8. Αποκατάσταση της πεζής επικοινωνίας μεταξύ περιοχών που διχοτομήθηκαν από την κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων.
  9. Συστηματική αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης σε πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, κ.λπ.
  10. Εμφαση της Τροχαίας σε θέματα προστασίας των ευάλωτων χρηστών της οδού.
  11. Πολιτική βούληση.

Αυγούστου 27, 2008

Ένα χρόνο έκλεισε το Velib στο Παρίσι !

Ένα χρόνο έκλεισε το Velib στο Παρίσι !


Το Velib είναι ένα σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων έναντι πολύ χαμηλού αντιτίμου στην πόλη του Παρισιού. Υπάρχουν πολλοί σταθμοί ενοικίασης μέσα στην πόλη.Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ενοικιάσει το ποδήλατο σε ένα σταθμό και να το αφήσει σε κάποιον επόμενο, χωρίς να έχει την υποχρέωση να επιστρέψει στον αρχικό σταθμό.

Το σύστημα αυτό είχε μεγάλη επιτυχία, γι΄αυτό και στις 27/7/2008 ο δήμος του Παρισιού γιόρτασε τα πρώτα γενέθλια του Velib , παράλληλα με τις εκδηλώσεις για τον Γύρο της Γαλλίας (Tour de France).
Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε εδώ: gallus: parlez vous... francais?.

Μετά την επιτυχία του συστήματος Velib ανακοινώθηκε η δημιουργία 1451(!)νέων σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων.

Αυγούστου 24, 2008

Νέα έκκληση για αυτόπτη μάρτυρα σε τροχαίο ατύχημα στην Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας

Νέα έκκληση για αυτόπτη μάρτυρα σε τροχαίο ατύχημα. Παρακαλούμε πολύ όποιος πραγματικά γνωρίζει κάτι για το συγκεκριμένο ατύχημα ας επικοινωνήσει με τον αδερφό του θύματος..

"Στις 13 Αυγούστου 2008, ημέρα Τετάρτη, το απόγευμα 3μμ-5μμ μεταξύ 78-79χλμ στην Εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας έγινε ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με ένα πράσινο Lancia delta και ένα μαύρο Yamaxa Fazer. Σε αυτό το ατύχημα σκοτώθηκε ο οδηγός της μηχανής, που είναι ο αδερφός μου Κώστας Πασπαλάς(30 ετών). Επίσης από ότι με έχουν ενημερώσει από την τροχαία δεν υππάρχει κανένας μάρτυρας.Όλοι έχετε αδέρφια και μπορείτε να καταλάβετε. Το κινητό μου είναι 6979206490 και το email μου argyris_paspalas@yahoo.gr... Αν υπάρχει κάποιος που να ξέρει το οτιδήποτε σας παρακαλώ να επικοινωνήσει μαζί μου. Απλά θέλω να μάθω".

Αυγούστου 23, 2008

Αντιγράφουμε μια δημοσιευση απο την ιστοσελίδα των "Πανθήρων" www.streetpanthers.gr

Φαίνεται πως κάποιοι πάνθηρες είναι απόλυτα αφοσιωμένοι, το δε θέαμα είναι άκρως ενθαρρυντικό. Lamborghini, σε διάβαση πεζών στην Αγία Σοφία στην Θεσσαλονίκη. Εκεί που όλα ξεκίνησαν... Πράγμα που μου θυμίζει την ατάκα φίλου: "..καλά, έχει 100.000€ -ή όσο- και δεν έχει 10€ να το δώσει σε parking;" "μήπως όμως εκεί δεν θα φαίνεται;"


Σχόλιο από τον bloker Hermesken:
O συγκεκριμένος ιδιοκτήτης της lambo πρέπει να είναι ή πολυ κάφρος (μπαστουνόβλαχος-νεόπλουτος) ή έχει "ρεύμα" αφου την κυκλοφορεί εδώ και 2μιση μήνες χωρίς πινακίδες(ούτε χάρτινες που τις συνηθίζουμε εδω).Πέραν αυτού την παρκάρει συνεχως στην διασταύρωση των Αγ.Σοφίας και Μητροπόλεως κλείνοντας το πέρασμα των αμεα.Αλλα και εκτος αυτού την αφήνει να εκτίθεται σε διάφορα αντικανονικά σημεία.Ευχομαι την επόμενη φορά που θα την δώ να έχει οχι απλώς αυτοκόλλητα αλλά τσεκούρια επάνω της.

Αυγούστου 20, 2008

Η «μαγκιά» στο τιμόνι σκοτώνει

Άρθρο από το σημερινό "Ελεύθερο Τύπο"Η «μαγκιά» στο τιμόνι σκοτώνει

Παράδειγμα προς μίμηση η Σουηδία, που μέσα σε 13 χρόνια μείωσε τα ατυχήματα στους δρόμους κατά 95%


Πριν από μερικά χρόνια ο Μπόμπαν Γιάνκοβιτς έπεσε με ταχύτητα 4 χλμ. πάνω στη βάση της μπασκέτας και κατέστρεψε τη ζωή του. Αυτή η μηδαμινή ταχύτητα ήταν ικανή για να μείνει μόνιμα ανάπηρος. Το τραγικό παράδειγμα του άτυχου αθλητή φτάνει για να αναλογιστεί κανείς το μέγεθος του κινδύνου για τον οδηγό ενός αυτοκινήτου που κινείται με 50 χλμ. την ώρα. Μια ταχύτητα που σε πολλές περιπτώσεις στους ελληνικούς δρόμους προκαλεί… χαρακτηρισμούς και χειρονομίες.

Ο ΕΤ συνθέτει σήμερα το παζλ ενός «προγραμματισμένου εγκλήματος». Των τροχαίων δυστυχημάτων, που στην Ελλάδα είναι η πρώτη αιτία θανάτου σε ηλικίες 15 έως 45 ετών, δίνοντας στη χώρα μας τη «θλιβερή πρωτιά» στην Ευρώπη. Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς, έως το 2050 δεν θα έχουν γεννηθεί τρία εκατομμύρια Ελληνόπουλα επειδή οι γονείς τους έχασαν ή κατέστρεψαν τη ζωή τους στην άσφαλτο.

Τι φταίει; Ενα ολόκληρο σύστημα πρόληψης των τροχαίων είναι στημένο από την αρχή σε σαθρά θεμέλια, λένε οι ειδικοί. Παρά το γεγονός ότι τελευταία γίνονται προσπάθειες πρόληψης με εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου, με αυξημένους ελέγχους, αυστηρά πρόστιμα και καμπάνιες ενημέρωσης, η χώρα μας έχει πολύ δρόμο μπροστά της για να αγγίξει τα ποσοστά που έχουν κατακτήσει οι Ευρωπαίοι, με παράδειγμα προς μίμηση τη Σουηδία, που μέσα σε 13 χρόνια μείωσε τα τροχαία ατυχήματα κατά 95%.

Πρώτα στη λίστα των παραγόντων που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα είναι η οδηγική συμπεριφορά, το «ανθρώπινο λάθος», η «μαγκιά», η κατανάλωση αλκοόλ, η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, οι τροχαίες παραβάσεις κ.λπ. Ακολουθούν οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ο ανεπαρκής φωτισμός τη νύχτα, οπότε συμβαίνει το 65% των ατυχημάτων, η ελλιπής σήμανση και ούτω καθ’ εξής.

«Τα τροχαία ατυχήματα είναι μια μάστιγα που πρέπει να τη χτυπήσουμε την ώρα που γεννιέται. Οι στατιστικές και τα επικίνδυνα σημεία δεν λένε τίποτα. Καρμανιόλα είναι οποιοδήποτε σημείο είναι μπροστά μας όταν δεν προσέχουμε. Οσον αφορά την κατανάλωση αλκοόλ, η Τροχαία δεν πρέπει να τη στήνει για αλκοτέστ στους μεγάλους δρόμους. Να πάει έξω από τα μαγαζιά και να δείξει το ανθρώπινο πρόσωπό της. Να συμβουλεύσει τους μεθυσμένους οδηγούς αντί να μοιράζει κλήσεις. Ο κόσμος πιστεύει ότι η Τροχαία μαζεύει χρήματα και αντιδρά. Η συμβουλή, όμως, θα χτυπήσει τον Ελληνα στο φιλότιμο. Ωστόσο, προαγωγή στην ιεραρχία δεν παίρνει αυτός που συμβουλεύει, αλλά εκείνος που μοιράζει τις περισσότερες κλήσεις, αυτός που φέρνει νούμερα…», επισημαίνει ο κ. Αρης Σταθάκης, ειδικός σε θέματα οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με τις στατιστικές, το 85% των ατυχημάτων γίνεται μέσα στην πόλη, το 5% στο εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ το υπόλοιπο 10% στους επαρχιακούς δρόμους.

«Οδηγώ καθημερινά με ταχύτητα κότας και εισπράττω φάσκελα και βρισιές». Η ατάκα ανήκει στο γνωστό οδηγό αγώνων κ. Τάσο Ιαβέρη, ο οποίος επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι «τα τροχαία ατυχήματα δεν είναι τίποτε άλλο από μια γενοκτονία που οφείλεται στην ανοησία ενός ολόκληρου λαού».